اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس:

کشاورزی رشتخوار گرفتار مشکل خرده‌مالکی است

خبرگزاری فارس: نماینده شهرستان‌های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی رشتخوار گرفتار مشکل خرده مالکی است.

کشاورزی رشتخوار گرفتار مشکل خرده‌مالکی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا سجادیان ظهر امروز در جمع اعضای کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی رشتخوار با بیان این مطلب اظهار داشت: برای بهبود در تولیدات کشاورزی این شهرستان مشکلات فوق باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.
وی افزود: در حال حاضر بیش از اینکه 90 درصد مردم شهرستان رشتخوار در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت می‌کنند، که خود این امر گویای اهمیت توجه هر چه بیشتر به این شهرستان است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بخش کشاورزی را یکی از مهم‌‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور دانست و متذکر شد: در همین راستا باید فکری برای مشکل آب شرب این شهرستان نیز صورت پذیرد.
وی به خشکسالی‌های پی در پی در این شهرستان اشاره کرد و متذکر شد: این خشکسالی‌ها در طول 15 ساله اخیر خسارت‌های زیادی را به بخش‌های مختلف کشاورزی وارد آورده است.
سجادیان با ابراز تاسف از این امر که خشکسالی وضعیت دامداری و کشاورزی را فلج کرده است، متذکر شد: دولت باید با برنامه‌ریزی جامع در این زمینه مشکلات کشاورزان و دامداران را هر چه سریع‌تر برطرف نماید.
وی با بیان این مطلب که 300 هزار راس دام ‌در این منطقه دچار مشکلاتی از قبیل رفع آب شرب و علوفه هستند، خاطر نشان کرد: بحث کمبود کود فسفاته در این شهرستان نیز از دیگر مشکلات در این عرصه به حساب می‌آید.
نماینده شهرستان‌های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر خورده مالکی بخش کشاورزی این شهرستان با مشکل کمبود سرمایه‌گذار نیز همراه است.
وی فعال شدن شرکت‌های سهامی زراعی را از جمله راهکارها برای برون رفت از مشکلات پیش رو دانست و متذکر شد: این اقدام راه حلی مناسب برای برون رفت از قسمتی از مشکلات است.
سجادیان یادآور شد: برای تجمیع اراضی خرده مالکی و مجتمع‌های دامداری اعتباری باید اختصاص یابد که در این ‌ارتباط‌ باید دولت حمایت‌های بیشتری را از کشاورزان داشته باشد.
وی تاکید کرد: موضوعاتی اعم از ارائه تسهیلات ارزان قیمت و تراکتور‌های مناسب برای بخش کشاورزی و تخصیص اعتبارات مناسب برای احیای قنوات از جمله مطالبات دیگر بخش کشاورزی شهرستان رشتخوار از دولت است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه بیشتر به بخش کشاورزی شاهد برکات خوبی در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول