اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل تامین اجتماعی استان کردستان خبر داد:

بهره‌مندی 560 هزار کردستانی از خدمات بیمه تامین‌ اجتماعی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل تامین اجتماعی کردستان از بهره‌مندی بیش از 560 هزار نفر از مردم این استان از خدمات بیمه تامین‌ اجتماعی خبر داد.

بهره‌مندی 560 هزار کردستانی از خدمات بیمه تامین‌ اجتماعی
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریدون خدابنده‌لو عصر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه تامین اجتماعی استان کردستان که در سالن اجتماعات این اداره‌ کل در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: از جمعیت یک میلیون و 450 هزار نفری کردستان بیش از 560 هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
به گفته وی، در حال حاضر بیش از 1.3 از اقشار مختلف مردم این استان شامل، کارمندان، کارگران بخش‌های مختلف، تولیدی، صنعتی و خدماتی، قالیبافان، بسیجیان، رانندگان، هنرمندان، خبرنگاران و غیره از خدمات مختلف این سازمان استفاده می‌کنند.
وی از افزایش 13.7 درصدی بیمه شدگان در کردستان در سال‌جاری خبرداد و افزود: با توجه به نقش و اهمیت بیمه‌های تأمین اجتماعی و ارائه 18 نوع خدمات و حمایت متنوع بیمه‌ای در قالب بیمه‌های حرفه و مشاغل آزاد، اختیاری، رانندگان حمل بار و مسافر درون و برون شهری، قالیبافان، باربران، خادمان مساجد، طلاب و روحانیون و سایر اقشار جامعه، میزان بیمه‌شدگان استان کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.7 درصد افزایش داشته است.
سرپرست اداره‌کل تامین اجتماعی استان کردستان افزایش تعداد بیمه‌شدگان در راستای افزایش رفاه و آرامش جامعه را از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 11 شعبه فعال بیمه تامین اجتماعی در استان وجود دارد که جمعیت 540 هزار نفری را زیرپوشش خدمات خود قرار داده است.
خدابنده‌لو از بازنشستگان تامین‌ اجتماعی به عنوان نیروهای ارزشی و معادن تجربه نام برد و افزود: استفاده از تجربیات و دانسته‌های آنان مسیر رسیدن به اهداف پیشروی سازمان را هموارتر می‌سازد.
وی برگزاری این مراسمات را گام ارزشمندی برای انتقال تجربیات بازنشستگان به نسل کاری جدید دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تشکیل این جلسات بتوانیم با بهره‌مندی از تجربیات این بزرگواران بستر ارزشمندی برای تغییر زیر ساخت‌ها با نگرش و استراتژی جدید در راستای بهبود و ارتقای وضعیت سازمانی برداریم.
 سرپرست اداره‌کل تامین اجتماعی استان کردستان ایجاد ارتباط تنگاتنگ بازنشستگان با جوانان مشغول به کار در سازمان را ضروری دانست و افزود: انتقال تجربیات این عزیزان به نسل جدید کاری تنها در سایه ارتباط و تعامل امکان‌پذیر است.
خدابنده‌لو با بیان اینکه این ارتباط و تعامل موجب استفاده بهینه از تجربیات بازنشستگان می‌شود، تصریح کرد: از احساس ناتوانی و ناکارآمدی که بعد از بریدن از محیط کار بازنشستگان با ان روبرو می‌شوند جلوگیری می‌کند.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن سن سازمان در حال حاضر تعداد بازنشستگان این سازمان به ۹۰ نفر رسیده و به همین دلیل سال گذشته کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با در اختیار قراردادن فضای اداری و تجهیزات در حد توان، تاسیس شد.
سرپرست اداره‌کل تامین اجتماعی استان کردستان به خدمات ارائه شده به بازنشستگان در این استان اشاره کرد و افزود: پرداخت یک میلیارد و 254 میلیون و 250 هزار ریال در قالب وام قرض‌الحسنه به مستمری بگیران بازنشسته استان پرداخت شده است.
به گفته خدابنده‌لو، در بحث وام تحصیلی 32 میلیون 500 هزار ریال و 73 میلیون و 500 هزار ریال نیز وام غیر مشمول به بازنشستگان استان در طول سال گذشته پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: پرداخت 20 میلیون ریال کمک بلاعوض و 500 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه از دیگر خدمات سازمان به این عزیزان در سطح استان بوده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول