اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجلیل از انجمن اولیا و مربیان برتر در بخش خزل

خبرگزاری فارس: در مراسمی از انجمن اولیا و مربیان برتر بخش خزل که حائز رتبه کشوری شده بودند در نهاوند تجلیل شد.

تجلیل از انجمن اولیا و مربیان برتر در بخش خزل
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، ‌معاون پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان همدان در این مراسم گفت: انجمن اولیا و مربیان نه تنها باعث تقویت روحیه مشارکت در بین اولیا و مربیان و والدین دانش‌آموزان می‌شود بلکه ایجاد انگیزه و علاقه بین اعضای اولیا و مربیان با خانواده برای بالا بردن اراده، وحدت، انسجام و آگاهی از وضعیت آموزش و پرورش به لحاظ تحصیل و چگونگی علم‌آموزی و دانش‌اندوزی را در پی دارد.
محمد مظاهری نقش انجمن اولیا و مربیان را نقش اثرگذار و حساس در اجتماع خواند و افزود: مدارسی که ارتباط بیشتری بین اعضای انجمن اولیا و مربیان با مدیران و معلمان مدارس دارند دارای دانش‌آموزانی موفق‌ از نظر تحصیل، تهذیب و قبول شدن در مقاطع مختلف تحصیلی هستند.
معاون پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان همدان بخش خزل را به واسطه وجود انجمن اولیا و مربیان نخبه، شاداب و علاقه‌مند به حل مشکلات فراروی آموزش و پرورش این منطقه جزو انجمن اولیا و مربیان برتر استان از بین مناطق 19 گانه آموزش و پرورش استان خواند و اظهار داشت: از 80 مدرسه با 400 عضو انجمن اولیا و مربیان این بخش تعداد پنج مدرسه دخترانه توانسته‌اند رتبه‌های برتر کشوری و استانی را به لحاظ برنامه‌ریزی مطلوب و مناسب بین اعضای انجمن اولیا و مربیان با معلمان و تشکیل جلسات مؤثر و اثربخش برای ارتقای سطح کیفی و کمی مأموریت‌های آموزش و پرورش کسب کنند.
وی گفت: مهم‌ترین آنها انجام فعالیت‌هایی مبنی بر هوشمندسازی مدارس، ایجاد مدارس قرآنی و کمک به مدارس به لحاظ تعمیر و تجهیز نمازخانه و دیگر نیازهای مدارس بوده که حائز رتبه برتر در کشور و استان شوند.
رئیس آموزش و پرورش شهر فیروزان و بخش خزل نیز اضافه کرد: بخش خزل با 80 مدرسه و حدود 7 هزار دانش‌آموز در سه مقطع جزء بخش‌های موفق با توانمندی بالا است که توانسته به لحاظ هوشمندسازی مدارس مقام نخست مناطق و بخش‌های آموزش و پرورش استان همدان را کسب کند.
محمد قیصری از فعالیت مدارس شبانه‌روزی این بخش با حضور بیش از 400 دانش‌آموز روستاهای محروم خبر داد و افزود: این بخش همچنین به لحاظ فعالیت مدارس شبانه‌روزی جزء بخش‌های نمونه استان است.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های محوری این بخش که با کمک و مساعدت اعضای انجمن اولیا و مربیان اتفاق افتاد جلوگیری از افت تحصیلی و ایجاد شرایط مناسب برای جلوگیری از ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزانی است که در روستاهای محروم زندگی می‌کنند که در این مورد با شناسایی دانش‌آموزان مستعد این روستاها نسبت به ایجاد شرایطی برای ادامه تحصیل آنها در مراکز روزانه و شبانه‌روزی این بخش اقدام شد.
رئیس آموزش و پرورش شهر فیروزان و بخش خزل از تحصیل 100 درصد دانش‌آموزان هر سه مقطع این بخش در نوبت صبح در بخش خزل خبر داد و خاطرنشان کرد: این موضوع با کمک و مساعدت انجمن اولیا و مربیان سبب شد که بدون هیچ‌گونه مشکلی نسبت به جابه‌جایی مدارس و تغییر ساعات آنها اقدامات مفید و مؤثری انجام بگیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول