اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی ابرکوه:

هدف نظام صنفی کشاورزی ساماندهی تولید است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی ابرکوه گفت: هدف اصلی نظام صنفی کشاورزی، ساماندهی تولید است.

هدف نظام صنفی کشاورزی ساماندهی تولید است
احمد خاکپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: تشکیل نظام صنفی کارهای کشاورزی بستر مناسبی برای سازماندهی و ساماندهی امور بخش کشاورزی است که خوشبختانه شاهد شکل‌گیری آن بوده‌ایم.
وی افزود: هدف از ایجاد نظام صنفی کارهای کشاورزی حفظ حقوق و دفاع از منافع مشروع حرفه‌ای و قانونی، بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی، ارتقای کیفیت شغلی تولید کنندگان و بهره‌برداران خرد و کلان در بخش‌های وابسته به کشاورزی است.
خاکپور خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه‌های مشارکت و واگذاری تصدی‌های غیر حاکمیتی به مردم و ایجاد و توسعه تشکل‌های صنفی کشاورزی بر اساس قوانین و مقررات از دیگر اهداف ایجاد نظام صنفی کارهای کشاورزی است.
وی یادآور شد: استفاده از نیروهای اجتماعی موثر در بخش کشاورزی رونق هر چه بیشتر این بخش را به دنبال خواهد داشت و بهره‌برداران کشاورزی با حضور پر رونق در مراحل مختلف تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرا و نظارت یاریگر این بخش مهم از اقتصاد کشور خواهند بود.
خاکپور افزود: کارهای کشاورزی به تمام فعالیت‌های مربوط به بهره‌برداری از زمین کشاورزی، کاشت، مراقبت‌های زارعی، برداشت و بهره‌برداری از انواع نباتات، اشیا، فعالیت‌های مربوط به امور دامداری و دامپروری و زنبورداری، شیلات، صنایع روستایی خدمات کشاورزی و همه امور مربوط به تهیه و توزیع آب برای مصارف کشاورزی اطلاق می‌شود و با این تعریف تمام کارهای کشاورزی تحت نظام صنفی کارهای کشاورزی قرار می‌گیرد که موجب هماهنگی در این امور می‌شود.
وی یادآور شد: رتبه‌بندی مشاغل و تخصصی کردن فعالیت‌های کشاورزی از مهم‌ترین ویژگی‌های اجرای نظام صنفی است.
خاکپور در مورد برنامه‌های نظام صنفی ابرکوه اظهار داشت: طی حدود دو ماهی که از تشکیل نظام صنفی در شهرستان ابرکوه می‌گذرد، شعبه دهستان فراغه در راستای خدمات‌رسانی به کشاورزان این منطقه فعال شده است و به زودی شعبه بخش مهردشت نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند و با احتساب شعبه مرکزی نظام صنفی در ابرکوه، سه دفتر به بهره‌برداران کشاورزی ارائه خدمات می‌کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول