اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوم و سوم آذرماه جاری؛

بیرجند میزبان پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه 5 کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: بیرجند میزبان پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه پنج کشور شده است.

بیرجند میزبان پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه 5 کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا صمدی صبح امروز در جمع اعضای کانون پرورش فکری خراسان جنوبی اظهار داشت: روزهای دوم و سوم آذرماه بیرجند برای نخستین بار میزبان پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه پنج کشور است.
وی ادامه داد: استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پنج استان شرکت کننده در این جشنواره هستند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی برگزار می‌شود و 29 قصه‌گو در این جشنواره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.از این تعداد 23 نفر از  قصه‌گویان کانون و شش نفر قصه‌گوی آزاد هستند.
وی به حرکت کاروان قصه‌گویی اشاره کرد و گفت: قصه‌گویان صبح دوم آذرماه از محل مهمانسرای جهانگردی در قالب کاروان قصه‌گویی مهمان مدارس خواهند شد و دانش‌آموزان بیرجندی را به شنیدن قصه‌ها با لهجه‌‌های متفاوت دعوت می‌کنند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین پایان‌نامه‌های دانشجویی در مراحل مختلف که در زمینه قصه و قصه‌گویی نوشته شده‌اند شناسایی و معرفی شده و از مؤلفان آنها تقدیر به عمل می‌آید.
صمدی با اشاره به اینکه باید فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه گسترش پیدا کند، گفت: اگر این مهم ترویج شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.
وی با بیان اینکه باید رابطه کودکان و نوجوانان با کتاب بیشتر شود، خاطرنشان کرد: کتابخوانی می‌تواند زمینه ارتباط کودکان و نوجوانان را با نهاد خانواده و محیط جامعه بهتر و بیشتر کند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی مطالعه کتاب‌های داستان را برای کودکان مهم دانست و افزود: کتاب‌های داستان از جمله مهم‌ترین کتاب‌هایی هستند که می‌تواند زمینه خلاقیت کودکان را بیشتر کند.
صمدی با بیان اینکه در امر تعلیم و تربیت پایه اصلی نهاد خانواده است، ادامه داد: بدون حمایت نهاد خانواده هر سازمان و نهادی نمی‌تواند در امر تعلیم و تربیت کودکان موفق باشد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول