اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

انتشارات بومی باید در مازندران تقویت شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی استاندار مازندران بر تقویت حوزه نشر تاکید کرد و گفت: انتشارات بومی مازندران باید تقویت شود.

انتشارات بومی باید در مازندران تقویت شود
 ه گزارش خبرنگار فارس از ساری، هادی ابراهیمی دوشنبه شب در همایش تجلیل از فعالان حوزه نشر و کتاب در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: توجه به نشر بومی و محلی از دغدغه‌های جدی ما در این حوزه است.
وی ابراز داشت: ناشران بومی و محلی ورود خوبی به نمایشگاه کتاب داشتند و این زمینه ایجاد شد تا ناشران استانی، فعالیت‌های خود را در قالب نمایشگاه کتاب، به منصه ظهور برسانند.
ابراهیمی با بیان اینکه استاندار مازندران توجه ویژه‌ای به بخش‌های فرهنگی دارد، گفت: رویکرد استانداری، فراهم کردن زمینه برای کمک به ناشران، مولفان و اهالی قلم است.

* ناشران مازندرانی منتظر مساعدت باشند
این مسئول با اشاره به اینکه برطرف کردن بروکراسی اداری و مشکلات بر سر راه ناشران و اهالی فرهنگ، از جمله برنامه‌های استانداری مازندران است، تصریح کرد: زمینه‌های بهره‌گیری از برخی فرصت‌ها را احیا می‌کنیم و تا دو ماه آینده شاهد مساعدت‌هایی در این بخش خواهیم بود.
ابراهیمی با بیان اینکه حوزه نشر باید تقویت شود، ادامه داد: ناشران استان با کمترین امکانات و فرصت به نمایشگاه ورود پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه تراز برخی از غرفه‌ها با نمایشگاه‌های بزرگ تهران برابری می‌کرد، گفت: ناشران ما هیچ کم ندارند و شاید ناشران سایر استان‌ها و تهران از تسهیلات و وام‌های بدون بازپرداخت برخوردار باشند و این بستر در مازندران برای ناشران ما فراهم نیست.
ابراهیمی با بیان اینکه می‌توانیم از طریق بانک‌ها، تسهیلاتی در اختیار ناشران قرار دهیم، تصریح کرد: خدمت به نشر، خدمت به حوزه دانش است و اگر بتوانیم ناشران را تقویت کنیم که در فضای سالم رقابت کنند در حقیقت به عرصه علم و دانش خدمت کرده‌ایم.
معاون سیاسی استاندار مازندران با اشاره به اینکه نویسندگان، پیشینه‌های تمدنی استان را به رشته تحریر در آوردند،گفت: اصحاب قلم به حوزه پیشینه علویان بیشتر ورود پیدا کرده و این بخش را بیشتر معرفی کنند.
این مسئول در پایان اذعان داشت: با برطرف کردن موانع بر سر راه نشر زمینه بروز خلاقیت‌ها فراهم می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول