اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/

سالانه 2 هزار پیوند کلیه در کشور انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر سیزدهمین سمینار جهانی نفرولوژی گفت: سالانه 2هزار پیوند کلیه در کشور انجام می‌شود.

سالانه 2 هزار پیوند کلیه در کشور انجام می‌شود
محسن نفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه سیزدهمین سمینار جهانی نفرولوژی، دیالیز و پیوند کلیه با اشاره به اینکه سالانه 2 هزار نفر پیوند کلیه در کشور انجام می‌شود، اظهار داشت: هم‌اکنون 20 هزار بیمار دیالیزی و 20 هزار بیمار نیازمند پیوند در کشور داریم.
وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های مزمن کلیه از شایع‌ترین بیماری‌ها در کشور است.
نفر، ابتلا به فشارخون و بیماری دیابت را از مهم‌ترین علل بروز نارسایی‌های کلیه برشمرد و عنوان کرد: 85 درصد مبتلایان به بیماری‌های کلیه مبتلا به فشارخون و دیابت هستند.
وی با تاکید بر پیشگیری از بروز بیماری‌های کلیوی اظهار داشت: بهترین روش برای پیشگیری از بروز نارسایی‌های کلیوی پیشگیری از بروز و ابتلا به بیماری فشار خون و دیابت است.
این فوق تخصص کلیه در ادامه با اشاره به وضعیت بسیار خوب کشور در زمینه پیوند کلیه خاطرنشان کرد: کمبودهایی در این زمینه داریم که امیدواریم برطرف شود.
نفر همچنین با بیان اینکه متاسفانه انجام بررسی و پژوهش در زمینه نفرولوژی در کشور ضعیف است، اظهارامیدواری کرد: با برگزاری چنین سمینارهایی در این زمینه نیز پیشرفت‌هایی حاصل شود.
این فوق تخصص کلیه همچنین تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ایران در چند سال اخیر پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در زمینه پیوند کلیه انجام شده است.
این نفرولوژیست در ادامه از تعداد کم پزشک نفرولوژیست در ایران خبر داد و افزود: در حال حاضر تنها 250 نفرولوژیست در ایران مشغول فعالیت هستند که نیاز کشور به نفرولوژیست 700 نفر است.
وی همچنین از تولید داروی بیماری‌های کلیوی در کشور خبر داد و افزود: بعضا برخی داروهای بیماران کلیوی گران بوده و زیر پوشش بیمه‌ها نیستند که امید است این مشکل نیز برطرف شود.
نفر با اشار به اینکه سالانه 2 هزار پیوند کلیه در کشور انجام می‌شود، گفت: هم‌اکنون 20 هزار بیمار دیالیزی و 20 هزار بیمار نیازمند پیوند در کشور داریم.
وی همچنین با اشاره به آمار رو به افزایش بیماری‌های نارسایی کلیوی در کشور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود سال آینده 5 هزار نفر به آمار بیماران دیالیزی کشور افزوده شود.
نفر با تاکید بر عدم استعمال دخانیات برای پیشگیری از بروز بیماری‌های نارسایی کلیوی گفت: سیگاری‌ها به میزان 10 برابر سایر افراد به بیماری نارسایی کلیوی مبتلا می‌شوند.
وی یادآور شد: مطالعات انجام شده نشان می‌دهند؛ قلیان بیشتر از سیگار می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های نارسایی کلیوی شود.
سیزدهمین کنگره جهانی نفرلوژی، دیالیز و بیماری‌های کلیوی از شب گذشته در یزد آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول