اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی خبر داد:

15 هزار کودک استان مرکزی زیرپوشش طرح غربالگری بینایی‌سنجی

خبرگزاری فارس: معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی گفت: 15 هزار نفر از کودکان سه تا شش ساله این استان زیر پوشش طرح غربالگری بینایی‌سنجی قرار گرفتند.

15 هزار کودک استان مرکزی زیرپوشش طرح غربالگری بینایی‌سنجی
محمدعلی الله‌دادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طرح غربالگری بینایی‌سنجی از اول آبان ماه به مرحله اجرا گذاشته شده که طی آن 15 هزار نفر از کودکان مورد سنجش قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه این طرح از روز گذشته به مدت 15 روز تمدید شد، تصریح کرد: کودکانی که در یک ماه گذشته موفق به انجام معاینات بینایی‌سنجی نشده‌اند تا 15 آذر ماه فرصت دارند برای سنجش به مراکز بینایی‌سنجی مراجعه کنند.
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اجرای غربالگری در سه سطح معاینه توسط مربیان، اپتومتریست و متخصص چشم افزود: در حال حاضر 500 مربی در 650 واحد کار غربالگری و بینایی‌سنجی کودکان سه تا شش ساله را بر عهده دارند.
الله‌دادی پیش‌بینی کرد: با پایان کار سنجش بینایی، 37 هزار کودک در استان سنجش بینایی شوند.
وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح جلوگیری از عوارض کم‌بینایی و نابینایی ناشی از تنبلی چشم در بزرگسالی و کاهش هزینه‌های درمانی در سطوح اولیه بیماری است، خاطرنشان کرد:  اجرای این طرح نقش بسیار موثری در جلوگیری از تنبلی چشم،‌ کم‌بینایی، نابینایی و انحراف چشم کودکان دارد.
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: عدم تشخیص و درمان به موقع تنبلی چشم می‌تواند موجب کاهش بسیار شدید دید یک یا هر دو چشم و گاهی نابینایی شود در حالی که با تشخیص و درمان به موقع، چشم دید کامل خود را به ‌دست خواهد آورد.
الله‌دادی اذعان داشت: طرح سنجش‌بینایی با همکاری بخش خصوصی، مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی و بهداشتی به اجرا در آمده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول