اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختلاف شورا و بازرسی اردبیل بالا گرفت؛

سرداری: اداره بازرسی قانونا نمی‌تواند در مصوبات شورا دخالت کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: بنا به مصالح عمومی در چند سال اخیر تمام مباحث مربوط به اختلاف نظر شورای شهر اردبیل با سازمان بازرسی را در خفا نگه داشتیم اما امروز آشکارا اعلام می‌کنیم که بازرسی استان نمی‌تواند به صورت قانونی در مصوبات شورای شهر دخالت کند.

سرداری: اداره بازرسی قانونا نمی‌تواند در مصوبات شورا دخالت کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه شورای شهر اردبیل که پیش از ظهر امروز برگزار شد، تعدادی از نمایندگان شورای شهر اردبیل نسبت به اقدام اخیر اداره کل بازرسی اردبیل در ایراد وارد کردن به مصوبات شورای شهر، به موضع‌گیری‌های متفاوتی پرداختند.
رئیس شورای شهر اردبیل در سخنانی با اشاره به جدیدترین اظهار نظر مسئولان بازرسی استان نسبت به مصوبات شورای شهر اردبیل، اظهار داشت: آنها به صورت جلسه شماره 190 شورای شهر اردبیل ایراد وارد کرده‌اند در حالی که به نظر می‌رسد آنها حق هیچگونه دخالتی را در کار شورای شهر بنا به قوانین مصوب در بحث نظارت بر کار شورای شهر ندارند.
حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری با بیان اینکه اداره کل بازرسی استان اردبیل در چند مورد به مصوبات شورای شهر اعتراض کرده بود، خاطرنشان کرد: ما در یک پاسخ روشن و مستدل از مسئولان بازرسی استان خواسته‌ایم تا استنادات قانونی خود را در نظارت بر کار شورا اعلام کنند به طوری که شورای شهر تمام مصوبات خود را در موعد مقرر برای فرمانداری و شورای شهر استان به عنوان دستگاه‌های نظارت کننده ارسال می‌کند.
این مسئول با اعلام اینکه اعمال سلیقه‌های متعدد در نحوه نگرش و باور نمی‌تواند مشکلات و معضلات را برطرف کند، گفت: بنا به مصالح عمومی در چند سال اخیر تمام مباحث مربوط به اختلاف نظر شورای شهر اردبیل با سازمان بازرسی را در خفا نگه داشتیم اما امروز آشکارا اعلام می‌کنیم که اداره کل بازرسی استان اردبیل نمی‌تواند به صورت قانونی در مصوبات شورای شهر اردبیل دخالت کند.
سرداری با اعلام اینکه در نامه اخیر خود خواسته‌ایم تا اداره کل بازرسی استان استنادات قانونی خود را بیان کند، افزود: ما به هیچ وجه در چهار سال گذشته کار غیر ‌قانونی و خلاف مقررات انجام نداده‌ایم و معتقدیم اگر کار غیرقانونی انجام شده بود فرمانداری و شورای استان به عنوان دو دستگاه نظارت کننده بر عملکرد شورای شهر اردبیل خود در این باب تذکر می‌دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه علیرضا دباغ عبداللهی یکی دیگر از اعضای شورای شهر اردبیل با اشاره به فراخوان خود از سوی اداره کل بازرسی استان اظهار داشت: بنده مخالف چنین نامه با الفاظ تند هستم و معتقدم با یک تعامل و همراهی و همفکری می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.
وی گفت: هر چند دعوت اعضای شورای شهر اردبیل به عنوان منتخبان مردم برای چندمین بار به بازرسی دور از شان و جایگاه شوراست اما باید تلاش کرد با راه حل‌های قانونی مشکلات و سوء تفاهم‌های به وجود آمده را برطرف کرد.
سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: در قانون اساسی و مصوب برای شورای شهر اردبیل هیچ نامی از بازرسی به عنوان ناظر مصوبات شورا به میان نیامده است و معتقدیم دفاع ما از حق و حقوق شورا دفاع از شهروندان است.
سالار شاکر بیان داشت: اجازه نداریم بدعت‌ها و روش‌های نامناسب را در شورای شهر اردبیل بنا نهیم، ما به عنوان نمایندگان مردم باید از این جایگاه شایسته دفاع کنیم و اجازه ندهیم برخی از دستگاه‌‌ها به خود فرصت دخالت بدهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل نیز مواردی از پیگیری‌ها و رایزنی‌های شورای شهر اردبیل با اداره کل بازرسی را بیان کرده و بر غیر‌قانونی بودن نظارت‌ها از سوی اداره کل بازرسی بر مصوبات شورای شهر اردبیل تاکید کردند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول