اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار دامپزشکی خراسان جنوبی به مرغداران؛

مسائل قرنطینه‌ای واحدهای پرورش طیور را جدی بگیرید

خبرگزاری فارس: رئیس اداره طیور دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت رعایت مسائل قرنطینه‌ای در واحدهای پرورش طیور گفت: رعایت اصول بهداشتی در مرغداری‌ها نقش به سزایی در کاهش بیماری‌ها دارد.

مسائل قرنطینه‌ای واحدهای پرورش طیور را جدی بگیرید
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود دادفر ظهر امروز در جمع پرسنل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به سرد شدن هوا و احتمال افزایش کانون بیماری‌های تنفسی، واکسیناسیون به موقع طیور، ضدعفونی محوطه، سالن‌ها، سالم سازی کود مرغی و جلوگیری از تردد افراد غیرمسئول به محل مرغداری می‌تواند در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها مؤثر باشد.
وی همچنین از برگزاری پنج دوره آموزشی برای تولیدکنندگان استان طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی نقش مهمی در ترویج و توسعه پرورش طیور دارد که نتایج حاصل از آن سبب افزایش تولید و کاهش هزینه‌های اضافی می‌شود.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز گفت: از ابتدای امسال 16 هزار و 804 مورد آزمایش سرولوژی دام و طیور در آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان انجام شده است.
محمود قربان‌زاده اظهار داشت: این آزمایشات به منظور تشخیص انواع بیماری‌های دام، طیور، آبزیان صورت گرفته است.بیش از 2 هزار مورد کشت میکروبی مرضی، سم‌شناسی و انگل‌شناسی در این آزمایشگاه انجام شده است.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با تشریح بازرسی و نظارت‌های روزانه دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و نمونه‌گیری از فرآورده‌های مشکوک خاطرنشان کرد: در راستای شناسایی عوامل میکروبی آلوده ‌کننده و کنترل بهداشتی و کیفی مواد غذایی با منشأ دامی تعداد یک‌هزار و 200 مورد آزمایش آنالیزشیمی و کشت میکروبی بر روی نمونه‌های ارسالی شامل انواع گوشت، شیر، عسل و تخم مرغ صورت گرفته است.
رئیس دامپزشکی شهرستان قاین نیز از ضبط مقدار 3 هزار و 941 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی طی سال جاری خبر داد.
سید حبیب حسینی گفت: در این راستا تعداد یک‌هزار و 520 مورد بازدید بهداشتی از مراکز توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌ها صورت گرفته است.
وی با بیان نقش دامپزشکی در تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه تصریح کرد: طی بازدیدهای مکرر کارشناسان دامپزشکی از مراکز یادشده هفت مرکز متخلف عرضه فرآوردهای غیربهداشتی شناسایی و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول