اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان:

200 گونه گیاه معطر دارویی در لرستان پیدا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: 200 گونه گیاه معطر دارویی در مراتع لرستان پیدا می‌شود.

200 گونه گیاه معطر دارویی در لرستان پیدا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد حسین بازگیر عصر امروز در همایش ملی جنگل‌های زاگرس، قابلیت‌ها و تنگناها در خرم‌آباد با بیان اینکه لرستان سومین استان کشور به لحاظ مساحت جنگل‌ها است، گفت: این استان سرزمین رودهای خروشان، چشمه جوشان، سرزمین آبشارها و کوهساران، اشترانکوه، سفید کوه، گرین هشتاد پهلو و تالاب‌های پلدختر و دریاچه گهر است.
وی افزود: لرستان سومین استان کشور به لحاظ مساحت جنگل‌ها و دومین استان پرباران کشور پس از استان‌های ساحلی منطقه شمال است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: استان لرستان در حالی که تنها 1,7 درصد خاک کشور را به خود اختصاص داده، اما بیش از 12 درصد مجموع روان آب‌های کشور متعلق به لرستان است.
بازگیر گفت: همچنین استان لرستان دارای 800 هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 200 هزار عرصه جنگلی است، که وجود 110 گونه آندمیک گیاهی کشور نظیر لاله‌های واژگون، شقایق‌های سرخ وحشی و انواع گون و 200 گونه معطر و دارویی از دیگر ویژگی‌های زیست محیطی این استان است.
وی با بیان اینکه در لرستان هم‌زمان چهار فصل را می‌توان دید، اظهار داشت: بیش از 25 درصد تنوع زیستی ایران در لرستان وجود دارد و از نظر گونه‌های حیات وحش 220 نوع پرنده در استان و بیش از 40 گونه پستاندار، بیش از 50 ماهی، پنج گونه دوزیست که دو تای آن‌ها اندمیک استان است، وجود دارد.
بازگیر با اشاره به اینکه امروز جنگل‌ها به سختی نفس می‌کشند، گفت: خاک کشور به شدت درحال فرسایش است و حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های طبیعی در شرایط فعلی امری حیاتی است.
وی با تاکید بر لزوم پایداری ایران اسلامی، گفت: باید برای حفاظت از جنگل‌ها و خاک کشور بیش از پیش تلاش کنیم و به سمت پیشگیری از تخریب مراتع و جنگل‌ها حرکت کنیم.
همایش ملی جنگل‌های زاگرس، قابلیت‌ها و تنگناها در خرم‌آباد در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول