اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر اسلامی رشت خبر داد:

برگزاری نشست روسای کمیسیون فرهنگی گیلان

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری نشست مشترک روسای کمیسیون فرهنگی شورای شهر گیلان خبر داد.

برگزاری نشست روسای کمیسیون فرهنگی گیلان
به گزارش خبرگزاری فاس از رشت، محمدحسن عاقل‌منش عصر امروز در جمع اعضای شورای این شهر با اشاره به جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شواری اسلامی رشت با اشاره به عملکرد سازمان فرهنگی اظهار داشت: این سازمان تاکنون گزارش عملکرد خود را به شورای شهر ارائه نداده است و کمیسیون فرهنگی شورا یک ماه به سازمان فرصت داده که شورا و شهروندان را از اقدام‌های خود آگاه کند.

 *سازمان فرهنگی شهرداری رشت در گشودن درب خانه میرزاکوچک به روی علاقه‌مندان همت کند
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام سالگرد شهادت میرزا کوچک‌خان و نهضت جنگل، از عملکرد ضعیف سازمان فرهنگی شهرداری در باز کردن درب خانه میرزا به روی علاقه‌مندان گلایه کرد و افزود: هر چند که سازمان فرهنگی کمبود نیروی انسانی را در ارائه خدمات به بازدیدکنندگان این مجموعه تاریخی عنوان کرده است، اما این دلیل منطقی نبوده و سازمان باید جدی‌تر در این راستا گام بردارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به تملک و بازسازی خانه حاج میرزا رفیع و تبدیل آن به شورای شهر، ادامه داد: ساختمان 100 ساله نخستین شهردار رشت در دوره نخست شورای شهر خریداری و مرمت آن آغاز شد و به تدریج در شوراهای ادوار بعدی مجموعه‌های دیگری نیز در ضلع شمال و جنوبی با کاربری مسکونی و اداری به آن افزوده شد.
وی، اضافه کرد: ساختمان مذکور به لحاظ بصری همخوانی با فضای تاریخی مجموعه ندارد بنابراین کمیسیون فرهنگی شورا با رایزنی با میراث فرهنگی سعی دارد با استفاده از خبرگان حوزه تاریخی و میراثی، فضاهای افزوده شده را نیز به صورت تاریخی بازسازی کند تا برای بازدیدکنندگان صورت واقعی داشته باشد.
عاقل‌منش با اشاره به بازسازی عمارت تاریخی شهرداری بیان داشت: با توجه به احداث ساختمان جدید شهرداری، لازم است مطالعات بازسازی و تبدیل عمارت تاریخی شهرداری به موزه بلدیه از ابتدای سال 90 آغاز شود و مطالعات بازسازی این عمارت توسط کارشناسان خبره‌ای که بازسازی خانه نخستین شهردار را در کارنامه خود دارد، صورت گیرد.
وی، از رئیس شورا خواست تا بیش از این فرصت را از دست نداده و مطالعات بازسازی مجموعه شهرداری را آغاز کنند و در بودجه سال آینده نیز هزینه‌های این پروژه را پیش‌بینی شود.
 
*نشست مشترک روسای کمیسیون فرهنگی شورای شهر گیلان برگزار می‌شود
این عضو شورا از نشست مشترک روسای کمیسیون‌های فرهنگی ورزشی شوراهای شهرستان‌های گیلان خبر داد و گفت: نشست تمام روسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای شهرها و شهرستان‌ها ماه آینده در تهران برگزار می‌شود.
وی افزود: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در نظر دارد نشست مشترکی به منظور هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی استان برگزار کند.
به گفته عاقل منش، نشست مشترک روسای کمیسیون فرهنگی شوراهای گیلان در شهر رشت برگزار می‌شود.
وی، برگزاری نشست مذکور را به منظور تبادل نظر در کارهای انجام شده در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: این نشست مقدمه نشست سراسری در تهران است تا گیلان بتواند با آمادگی بیشتری در حوزه فرهنگی حضوری فعال‌تر داشته باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول