اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

مجامع امور صنفی انتظارات مردم را برآورده کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: مجامع امور صنفی با سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و ارائه ایده و طرح نو، انتظارات مردم و بازار را برآورده کنند.

مجامع امور صنفی انتظارات مردم را برآورده کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، حسن جمشیدیها در انتخابات هیئت مدیره 9 اتحادیه صنفی استان بیان کرد: اصلی‌ترین حوزه کاری اصناف، بخش اقتصادی است که ماهیت کاری آن نیز به این منوال است و معتقدیم اصناف باید با علم روز پیشرفت اقتصاد کشور را دنبال کنند.
وی ادامه داد: ایجاد اتحادیه‌های صنفی توانمند یکی از ضرورت‌های فعلی اصناف است و برای تحقق این ایده، انتخاب تمام اتحادیه‌های صنفی در استان باید برگزار شود و تمام اتحادیه‌های صنفی که عمر قانونی آنها پایان یافته است، حداکثر تا پایان امسال باید انتخابات خود را برگزار کنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به بالا بودن ظرفیت اصناف افزود: عملی شدن این ظرفیت‌ها نیاز به مدیریت و برنامه‌ریزی دارد و باید ظرفیت سازی‌های جدیدی نیز ایجاد شود.
وی عنوان کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط بخش مهمی از اقتصاد ملی ایران را تشکیل داده و نقش بزرگی در تقویت ارتباطات و توسعه صنعت نیز ایفا می‌کنند.
جمشیدیها اعلام کرد: اعتماد، رعایت انصاف، اخلاق، عدالت و همچنین صیانت از ارزش‌های انسانی از جمله ویژگی‌های بارز بازاریان و اصناف در نظام اسلامی است و اهمیت توزیع کمتر از تولید نیست و واحدهای صنفی به عنوان شبکه‌های وسیع توزیع کشور، حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف کننده هستند و فعالیت این واحدها باعث شکوفایی و جلوگیری از انباشت کالا و به نوعی موجب افزایش تولید می‌شود.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی برای اصناف را ضروری دانست و اظهار کرد: با آموزش علوم روز دنیا، تنظیم بازار و توسعه اقتصادی بهتر صورت می‌گیرد و برای رشد و ارتقای علمی مدیران اتحادیه‌ها، باید زمینه حضور مدیران در سفرهای خارجی فراهم شود تا بتوانند از دیدگاه‌ها و نحوه عملکرد موفق صنوف در کشورهای مختلف بهره‌مند شوند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: مجامع و اتحادیه‌های صنفی و همچنین اعضای زیر پوشش آنها، قانون‌گرا هستند و به وظایف خود آشنایی کامل دارند و این امر باعث شده است که همه‌ساله رتبه خوبی را در سراسر کشور کسب کردند.
وی با اشاره به اینکه حوزه اصناف، بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را دربر می‌گیرد، گفت: توسعه هر چه بیشتر این بخش، تاثیر بسزایی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی کشور خواهد داشت و نقش و همکاری خوب اصناف استان با نظام و سیاست‌های دولت در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی تعیین کننده است.
جمشیدیها مهم‌ترین مأموریت امور صنفی را فراهم کردن زمینه رضایت‌مندی، جلب اعتماد و اطمینان مردم و سلامت بازار دانست و گفت: مجامع امور صنفی باید خواسته‌ها و نیازها را شناسایی و با سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و ارائه ایده و طرح نو، انتظارات مردم و بازار را برآورده کنند.
وی با بیان اینکه باید تولید را به عنوان یک اصل اساسی در برنامه کاری داشته باشیم، افزود: داشتن برنامه برای آموزش فعالیت‌های تجاری و بازرگانی، برنامه‌ریزی سالانه در حجم معاملات بازرگانی داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است و در بحث ساماندهی و تنظیم بازار نیز مجامع امور صنفی با هماهنگی این سازمان سیاست‌گذاری لازم را داشته باشند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: فعالیت‌های مجامع صنفی و اتحادیه‌ها را به هیچ عنوان نمی‌توان شاخه‌ای جدا از فعالیت‌های این سازمان دانست زیرا فعالیت‌های بخش تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و مجامع امور صنفی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
وی گفت: همه مأموریت‌های تنظیم بازار از سیاست‌گذاری‌های کلان تا بازرسی‌ها توسط مجامع امور صنفی و اتحادیه‌ها به خوبی مدیریت می‌شود و بیشترین صرفه‌جویی و پیشگامی در زمینه اصلاح الگوی مصرف در استان نیز توسط اصناف صورت پذیرفته است.
در پایان این جلسه انتخابات هیئت مدیره اتحادیه‌های 9 صنف استان قزوین برگزار شد و به ترتیب صنوف، الکترونیک محمد هاشمیان، الکتروتکنیک محمدحسین ایزدی، خیاطان علی‌اکبر نیرومند، کفاشان محمدتقی نوروز زادگان، صافکاران حسن حمیدی، باطری‌سازان یحیی رضی، رنگ‌فروشان محمد آراسته، مرغ فروشان علی‌اکبر آقاجانی و درودگران علی اصغر درودیان به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب شدند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول