اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه اول محرم؛

100‌ مبلغ به مناطق محروم کرمان اعزام شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت‌: به مناسبت دهه اول محرم و به منظور انجام فعالیت‌های تبلیغی 100 روحانی به مناطق محروم استان کرمان اعزام شدند.

100‌ مبلغ به مناطق محروم کرمان اعزام شدند
حجت‌الاسلام سید‌رضا فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با توجه به آغاز ماه محرم و لزوم ترویج صحیح پیام عاشورا و نشر ارزش‌های اسلامی 100 مبلغ دینی به نقاط مختلف استان کرمان اعزام شدند.
وی افزود: ‌مبلغان با هدف رساندن پیام قیام امام حسین (ع) به اقشار مختلف مردم به مناطق مختلف شهری و روستا‌یی در بقاع متبرکه اعزام شدند.
فاطمی تصریح کرد: برگزاری مستمر جلسه‌های عزاداری، سخنرانی، اقامه نماز اول وقت و تلاش در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و بقاع متبرکه در صدر فعالیت روحانیان اعزامی قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: طرح اعزام مبلغان همه ساله در مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود که در ارتقای سطح آگاهی‌های مردم و بالا رفتن فرهنگ جامعه بسیار مؤثر است.
فاطمی گفت: 20 نفر از مبلغان در بقاع متبرکه سطح استان کرمان حضور دارند و 80 نفر دیگر به مناطق محروم و دور افتاده به ویژه مناطق جنوبی فرستاده می‌شوند.
سرپرست امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه اعزام مبلغان علاوه بر اوقاف از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی مانند اداره کل تبلیغات اسلامی نیز صورت می‌گیرد، ابراز داشت: تفاوت اعزام مبلغان از سوی اداره اوقاف با سایر دستگاه‌های تبلیغی در این است که مبلغان اعزامی از سوی اوقاف در اکثر موارد به مناطق دور افتاده و محروم اعزام می‌شوند.
فاطمی با بیان اینکه‌ مبلغان اعزامی آموزش دیده و دارای سطح دو دانش حوزوی هستند، ابراز داشت: این تعداد مبلغ با گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف آماده اعزام به نقاط دوره افتاده و کمتر توسعه یافته استان کرمان هستند و در دهه اول عاشورا در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل مذهبی با تبیین قیام عاشورا و انحرافات مذهبی و سیاسی و اجتماعی‌ به وعظ و تبلیغ می‌پردازند.
وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه بصیرت عاشورایی در امامزادگان سطح استان‌، برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری زیارت عاشورا‌، برگزاری نمایشگاه احادیث و روایات امام حسین (ع)، برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه ماه محرم در راستای آشنایی نسل جوان با معارف حسینی با عنوان بصیرت عاشورایی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده اوقاف در بقاع متبرکه است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول