اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

نظارت‌های شبانه از رستوران‌ها زمینه‌ساز سلامت جامعه است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: ‌نظارت‌های شبانه از رستوران‌ها زمینه‌ساز سلامت جامعه است.

نظارت‌های شبانه از رستوران‌ها زمینه‌ساز سلامت جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در مراسم تجلیل و اهدای لوح سلامت به 13 متصدی رستوران و غذاخوری‌ها در اردبیل اظهار داشت: با توجه به این‌که عامل اصلی توسعه جوامع انسان سالم است به نظر می‌رسد در این اندیشه بارور باید سلامت انسان‌ها مورد توجه قرار گیرد که در این باب برخی فعالیت‌های خوب و چشمگیری در چند سال گذشته انجام شده است.
وی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان اردبیل در اجرای طرح‌های نظارتی با عنوان بهادیر به عنوان طرح نظارت یک‌روزه در اماکن عرضه‌کننده مواد غذایی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی در کنار اجرای این طرح موفق در شهرهای گردشگرپذیر اجازه نداده تا برخی افراد فرصت‌طلب از فرصت پیش آمده برای بهره‌برداری ناصحیح و غیربهداشتی سوءاستفاده کنند.
فرماندار اردبیل خاطر نشان کرد: در کنار اجرای این طرح مناسب نظارت‌های شبانه از رستوران‌ها به ویژه نحوه طبخ غذا سبب شده تا صاحبان رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بیشتر در تهیه کیفی غذا مراقبت کنند و زمینه سلامت جامعه را بهتر فراهم سازند.
به گزارش فارس، رئیس مرکز بهداشت اردبیل نیز در این جلسه با بیان این‌که با برگزاری دوره‌های آموزشی کیفیت پخت و ارایه خدمات به مردم در رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بهتر شده است، اضافه کرد: ما هم اکنون وضعیت مناسبی‌ را در کنترل بیماری‌های مختلف در وضعیت بهداشتی، درمانی شاهد هستیم.
صادق حضرتی بیان داشت:‌ ارایه خدمات پزشک خانواده به تمام روستاییان و کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال از جمله دستاوردهای بهداشتی ما بوده است.
وی ضرورت ارایه خدمات پیشگیرانه را در بحث دندانپزشکی و مراقبت‌های لازم در این زمینه یادآور شد و ادامه داد: قرار است با همکاری مدارس و بیمه خدمات درمانی برنامه‌های مراقبتی و کنترلی در مورد بیماری‌های دیابت و فشار خون انجام شود.
رئیس مرکز بهداشت اردبیل در ادامه از اجرای ارزیابی و ساماندهی بهداشتی قصابی‌ها و امتیازبندی بهداشتی غذاخوری‌ها برای نیمه‌دوم امسال خبر داد و گفت:‌ در این زمینه اولویت‌بندی‌ها تعیین شده و کارهای آموزشی نیز عملیاتی شده است.
در پایان این مراسم از 13 نفر از متصدیان غذاخوری‌ها که صاحب رتبه مناسب در ارزیابی‌های بهداشتی بودند، تجلیل شد و برای آنها لوح سلامت اهدا شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول