اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد:

صدور مجوز 1388 پرونده مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی طرح ایجاد مشاغل خانگی را یکی از طرح‌های دولت برای کاهش آمار بیکاری در کشور دانست و گفت: در خراسان جنوبی تاکنون برای یک‌هزار و 388 پرونده مشاغل خانگی مجوز صادر شده است.

صدور مجوز 1388 پرونده مشاغل خانگی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی شنبه‌شب در هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و رؤسای بانک‌های عامل استان برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری مبلغ 27 میلیارد و 800 میلیون تومان برای توسعه مشاغل خانگی اختصاص یافته است.
وی افزود: بر اساس دستورالعمل ارائه شده برای هر شغل خانگی بهتر است که یک پشتیبان که مواد اولیه و بازار فروش کالا را تامین کند نیز همکاری داشته باشد که 35 درصد اعتبار مذکور برای صاحبان شغل و 65 درصد برای پشتیبانان در نظر گرفته شده است اما نرخ سود این تسهیلات متفاوت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: اگر پشتیبان در این نوع مشاغل همکاری نداشته باشد ممکن است صاحبان این مشاغل با مشکل بازاریابی مواجه شوند و شغل پایداری نداشته باشند.
محمدی به مشکلات مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: چند دستگاه اجرایی از جمله فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، بازرگانی و میراث فرهنگی با امضای مشترک اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق صدور مجوز برای این مشاغل را دارند و تسهیلات این مشاغل نیز فقط توسط بهزیستی، کمیته امداد، صندوق مهر امام رضا (ع) و بنیاد شهید و امور ایثارگران به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.
وی ادامه داد: در برخی از این مجموعه‌ها از جمله بازرگانی به دلیل اینکه برای مشاغلی که تاکنون مجوز صادر شده تسهیلات پرداخت نشده است دیگر مجوزی صادر نمی‌شود چرا که اکثر این مجوزها نیاز به تسهیلات دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای حل این مشکل می‌توان چهار مجموعه‌ای که حق معرفی برای تسهیلات دارند به اندازه مورد نیاز از این اعتبار را داشته باشند و مابقی این مبلغ در اختیار کارگروه برای اختصاص به سایر پرونده‌ها در دستگاه‌های اجرایی دیگر قرار گیرد.
محمدی افزود:  تاکنون 597 مجوز مشاغل خانگی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، 326 مجوز در اداره کل صنعت، معدن و تجارت، 120 مجوز در میراث فرهنگی، 225 مجوز در صندوق مهر و 120 مجوز در کمیته امداد صادر شده است.
وی ادامه داد: البته این آمار غیر از آمار کسانی که است که از طریق پست ثبت‌نام کرده‌اند چرا که 4 هزار و 667 نفر نیز برای صدور مجوز مشاغل خانگی از طریق پست ثبت‌نام کرده‌اند که این پرونده‌ها توسط پست تکمیل و به دستگاه‌های اجرایی مختلف ارسال می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست که بر نحوه ورود اطلاعات اشتغال دستگاه خود در سامانه رصد نظارت کنند تا آمار غیر واقعی درج نشود چرا که قرار است یک تیم مطبوعاتی به استان‌ها اعزام شوند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول