اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره دخانیات چهارمحال و بختیاری خبر داد:

جمع‌آوری 100 کارتن سیگار قاچاق در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره دخانیات چهارمحال و بختیاری از جمع‌آوری 100 کارتن سیگار قاچاق در این استان خبر داد.

جمع‌آوری 100 کارتن سیگار قاچاق در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس در شهرکرد، اردشیر قاسم‌پور بعدازظهر امروز در کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق دخانیات در این استان، اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالای این استان در نیمه نخست سال جاری 100 کارتن انواع سیگار قاچاق در چهارمحال و بختیاری را کشف و ضبط کردند.
وی با بیان اینکه برای این تعداد کالای جمع‌آوری شده 13 فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: میزان قاچاق پنج فقره از پرونده‌های قاچاق تشکیل شده در این استان بالای یک میلیون تومان گزارش شده است.
قاسم‌پور بر ضرورت افزایش تولید داخلی سیگار مجاز در کشور تاکید و بیان داشت: با افزایش تولید سیگار مجاز داخلی عرصه بر کالاهای قاچاق تنگ خواهد شد.
رئیس اداره دخانیات چهارمحال و بختیاری با تشکر از تلاش‌های بی‌وقفه بازرسان سازمان بازرگانی و مجامع امور صنفی در راستای مبارزه با قاچاق در این استان، خاطر نشان کرد: مسئولان ذی‌‎ربط باید با تلاش بیشتر عرصه را بر قاچاقچیان تنگ‌تر کنند تا کمتر شاهد بروز این پدیده نامتجانس در کشور باشیم.
وی با غیربهداشتی توصیف کردن سیگارت‌های قاچاق در کشور، گفت: سیگارهای قاچاقی که از مجراهای مختلف وارد کشور می‌شود، حاوی مواد زیان‎بار بسیاری برای سلامتی افراد است که در صورت عدم نظارت مسئولان پیامدهای ناگواری را برای سلامتی مصرف‌کنندگان به دنبال خواهد داشت.
قاسم‌پور با تأکید براینکه قاچاق شغلی کاذب است که مشکل بیکاری را حل نمی‌کند، یادآور شد: برای رفع مشکل بیکاری و سایر موارد باید با برنامه‌های مدون و اجرای آن با توجه به سیاست‌های حاکمیت و دولت خدمتگزار در منطقه گام‌های اساسی برداریم.
رئیس اداره دخانیات چهارمحال و بختیاری بر لزوم وضع قوانین سخت‌گیرانه و پیشگیرانه در مبارزه با پدیده قاچاق تأکید کرد و افزود: در این صورت است که تولید و اقتصاد داخلی پایدار و تثبیت خواهد شد و شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم بود.
وی تصریح کرد: این در حالی‌ست که ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های سودآور اقتصادی نیازمند بستری سالم و امن است که در صورت رواج پدیده قاچاق این بستر امن و سالم در معرض خطر قرار می‌گیرد.
قاسم‌پور قاچاقچیان را افرادی بیمار که تنها به فکر سودآوری نامشروع خود و فاقد ارزش‌های انسانی و اخلاقی هستند، دانست و افزود: دستگیری واسطه‌ها در این امر به تنهایی کافی نیست بنابراین تا زمانی که سرمنشأ و ریشه اصلی باندهای قاچاق کالا خشکانده نشود وضعیت قاچاق استمرار دارد.
وی با اشاره به مزایای برگزاری کارگاه‌های آشنایی با قاچاق دخانیات، گفت: نحوه‌ شناسایی کالاهای مجاز از غیر مجاز، آشنایی با مواد قانونی مرتبط با کالاهای دخانی و چگونگی گشت‌های مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر با ماموران کشف از نتایج برگزاری کارگاه‌های آموزشی مبارزه با کالای دخانی است.
کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق دخانیات با حضور مدیر اداره مبارزه با قاچاق شرکت دخانیات ایران در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول