اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

80 درصد ساختمان‌های روستاهای حاشیه تالاب کجی ناپایدار است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: بیش از 80 درصد ساختمان‌های روستاهای حاشیه تالاب کجی ناپایدار غیر اصولی و به سبک سنتی است.

80 درصد ساختمان‌های روستاهای حاشیه تالاب کجی ناپایدار است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین شرافتی ظهر امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده روستاهای حاشیه تالاب کجی نمکزار دستور تخلیه خانه‌ها را صادر کرد.
وی افزود: زلزله چند روز پیش  به منازل روستایی حاشیه تالاب کجی از جمله روستاهای کجی علیا و کجی سفلی خسارت زد.
فرماندار نهبندان افزود: در این زلزله مشکل جانی به وجود نیامده است اما علاوه بر اینکه چند واحد مسکونی و دامداری تخریب شده از استحکام چندین واحد مسکونی کاسته شده و چند گوسفند نیز تلف شده‌اند.
شرافتی تاکید کرد: موقعیتی که این روستاها در آن قرار گرفته‌اند کانون وقوع زلزله است چرا که بر پهنای زلزله قرار دارند.
وی گفت: در نخستین فرصت طی جلسه فوق‌العاده موضوع چگونگی انتقال اهالی و همچنین تخلیه روستا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
فرماندار نهبندان ادامه داد: تیم‌های امدادی و اعضای ستاد بحران شهرستان از جمله هلال‌احمر و شبکه دامپزشکی از بامداد روز حادثه به منطقه کجی نمکزار اعزام شده و به صورت خانه به خانه وضعیت وقوع زلزله مورد بررسی قرار دادند.
شرافتی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی این روستاها دقیقا بر روی گسل قرار گرفته گفت: این در حالی است که بیش از 80 درصد ساختمان‌های روستاهای حاشیه تالاب کجی ناپایدار، غیر اصولی و به سبک سنتی است.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان نهبندان با بیان اینکه در مورد تخلیه روستا اقداماتی اندیشه شده است، اظهار داشت : در فاصله 20 کیلومتری شرق این روستاها و حاشیه روستای سهل‌آباد علاوه بر تسطیح زمین امکانات زیرساختی زیستی از قبیل آب، برق، جاده دسترسی و همچنین وام ارزان قیمت ساخت مسکن روستایی وجود دارد که امید است اهالی در انتقال این روستا به منطقه یاد شده همکاری کنند.
وی با بیان اینکه این منطقه برای سکونت دائم و ماندگاری طولانی نامساعد و سکونت در آن غیر اصولی است، گفت: تدابیری اندیشیده خواهد شد تا با توجه به عشایر بودن اهالی این منطقه به صورت ییلاق و قشلاق و به ویژه در فصل بهار امکان سکونت با چادر برای اهالی فراهم شود.
فرماندارنهبندان با اشاره به اینکه در دولت‌های نهم و دهم نهضت مقاوم سازی منازل مسکونی با جدیت و شتاب هرچه بیشتر در سطح شهرستان نهبندان در حال اجرا است، گفت: نظارت جدی بر روی پروژه‌های ‌عمرانی با هدف مقاوم‌سازی ساختمان‌ها نیز صورت می‌گیرد .
روستاهای کجی علیا و کجی سفلی در فاصله 85 کیلومتری شرق نهبندان قرار دارد که 45 خانوار جمعیت دارد که تمامی اهالی آن از عشایر و دامداران منطقه هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول