اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرکز آموزش دریایی ارتش:

نتیجه تهاجم به ایران غیرقابل تحمل است/ارتش و سپاه نیروی دریایی قدرتمندی را تشکیل داده‌اند

خبرگزاری فارس: فرمانده مرکز آموزش نیروی دریایی سیرجان با بیان اینکه ارتش و سپاه نیروی دریایی نظامی قدرتمندی را تشکیل داده‌اند، گفت: در صورتی که تهاجم و یا تجاوزی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، مهاجمان تمام‌کننده جنگ و قادر به تحمل نتیجه حرکت خود نیستند.

نتیجه تهاجم به ایران غیرقابل تحمل است/ارتش و سپاه نیروی دریایی قدرتمندی را تشکیل داده‌اند
هادی بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان با اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: اهمیت جایگاه نیروی دریایی در معادلات بین‌المللی و ارزیابی توان نظامی کشور انکارناپذیر است.
وی تصریح کرد: ایران اسلامی با توجه به طول گسترده سواحل جنوبی کشور در حاشیه خلیج‌فارس و عمان و همچنین سواحل شمالی ایران در حاشیه دریای خزر توجه ویژه‌ای برای بهره‌برداری از این آب‌ها و صیانت از این مناطق برای حفظ منافع خود دارد.
بیات بیان کرد: نیروی دریایی با توجه به اهمیت حوزه مسئولیت و نقش تاثیرگذار خود در حیات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی کشور در پاسداری از این منافع تلاش می‌کند.
وی با اشاره به هجوم عراق به ایران در سال 59 افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس موفق شد نیروی دریایی حکومت بعثی عراق را شکست دهد و توان رزمی آن را از بین ببرد.
بیات با بیان اینکه اوج تسلط و برتری نیروهای ایران اسلامی و به ویژه نیروی دریایی در هفتم آذر ماه 59 نمایان شد، خاطرنشان کرد: در این روز ناوچه قهرمان پیکان و دیگر شناورهای رزمی و پشتیبانی نیروی دریایی با حمایت تیزپروازان نیروی هوایی توانستند هفت ناوچه پیشرفته عراقی و 11 فروند هواپیماهای جنگی آنها را نابود کنند.
فرمانده مرکز آموزش دریایی سیرجان تصریح کرد: این موفقیت‌ها در ادامه عملیات مروارید نیروی دریایی ارتش صورت گرفت و منجر به تصرف سکوهای نفتی البکر و الامیه عراق شد که این امر صدور نفت عراق از خلیج‌فارس را تا پایان جنگ تحمیلی غیر ممکن کرد.
بیات عملیاتی نگهداشتن نیروها، سلاح‌ها و تجهیزات نیروی دریایی، تربیت نیروهای این نهاد در داخل کشور، خودکفایی در ساخت انواع سلاح‌ها، شناورهای سطحی و زیرسطحی و ارتقای موشکی سطح به دریا، دریا به دریا و انواع اژدرهای مورد نیاز در عملیات‌های دریایی را از جمله پیشرفت‌های نیروی دریایی در دوران انقلاب اسلامی برشمرد.
وی با اشاره به حضور نیروی دریایی در آب‌های دور و حفظ منافع جمهوری اسلامی در اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای مدیترانه عنوان کرد: بیش از 17 ناوگروه رزمی برای دفاع از شناورهای تجاری کشور در برابر تهاجم دزدان دریایی به خلیج عدن اعزام شدند.
بیات با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچگاه آغاز کننده جنگ نبوده و نیست، تصریح کرد: در صورتی که تهاجم و یا تجاوزی علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، مهاجمان تمام‌کننده جنگ نیستند و قادر به تحمل نتیجه حرکت خود نیستند.
وی به راه‌اندازی دانشگاه دریایی در کشور پس از انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: تمام افسران نیروی دریایی در این دانشگاه با استانداردهای بالای جهانی و بین‌المللی دانش‌آموخته می‌شوند.
بیات تشکیل دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا و دریافت بورسیه‌های علمی در این مقاطع از دانشگاه‌های معتبر کشور را در ارتقای نیروی انسانی موثر دانست.
وی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی در داخل کشور تولید می‌شود، بیان داشت: متخصصان داخلی یگان‌های شناور موشک‌انداز نیروی دریایی را تولید می‌کنند.
بیات ساخت ناوشکن چندمنظوره را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ذکر کرد و گفت: در زمینه ساخت زیرسطحی با تناژهای مختلف فعالیت‌های مطلوبی صورت گرفته است.
وی از آمادگی کامل نیروی دریایی جمهوری اسلامی خبر داد و تصریح کرد: مجموعه نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد دریایی نظامی قدرتمندی را تشکیل داده‌اند.
بیات توسعه روابط بین نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای دریایی کشورهای حوزه خلیج‌فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند را در جلوگیری از تهدیدهای نیروهای فرامنطقه‌ای موثر دانست و بیان داشت: در این زمینه نیروی دریایی پیشرفت‌های مطلوبی را به دست آورده است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول