اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 12 آذرماه جاری صورت می‌گیرد؛

پرداخت سود معوقه مشتریان موسسه مالی مهر

خبرگزاری فارس: سرپرست موسسه مالی و اعتباری مهر چهارمحال و بختیاری گفت: از 12 آذرماه جاری بر اساس حروف الفبا سود معوقه مشتریان این موسسه پرداخت می‎شود.

پرداخت سود معوقه مشتریان موسسه مالی مهر
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مصطفی جلالی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این موسسه در مدت زمان 18 سال فعالیت خود در کشور موفق شده است افزون بر 7 میلیون مشتری را جذب کند که آمار بسیار قابل توجهی برای یک موسسه مالی و اعتباری است.
وی افزود: از مجموع یک هزار و 234 میلیارد ریال اعتبار مالی این موسسه 30 میلیارد ریال سهمیه استان چهارمحال و بختیاری است که در قالب پرداخت تسهیلات و سود سپرده در اختیار مشتریان قرار داده می‎شود.
جلالی با اشاره به عملکرد این موسسه در این استان، گفت: کارکنان این موسسه با برخورداری از روحیه بسیجی همواره در راستای خدمات رسانی به مردم این استان کمال همکاری را داشته‌اند.
سرپرست موسسه مالی اعتباری مهر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بسیج یک نیروی مردمی است که به طبقه خاصی تعلق نداشته و آن را می‌توان در هر قشری از اجتماع جست‏وجو کرد.
وی گفت: اخلاص در عمل، بصیرت، استقامت و شجاعت از اوصاف بی‌بدیل بسیجیان سرافراز در طول دفاع مقدس بوده است.
جلالی در ادامه با بیان اینکه سود سپرده‌گذاران در این موسسه صرف فعالیت‌های عمرانی می‏شود، گفت: با توجه به ضرورت خدمات‌رسانی به مشتریان سقف پرداخت تسهیلات در هر 24 ساعت از شبانه‌روز 10 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
وی همچنین اضافه کرد:  از 12 آذرماه جاری بر اساس حروف الفبا سود معوقه مشتریان این موسسه پرداخت می‎شود.
سرپرست موسسه مالی اعتباری مهر چهارمحال و بختیاری بانکداری اسلامی را یک ضرورت برشمرد و گفت: با گسترش صنعت بانکداری در کشورهای اسلامی، اندیشه‌وران مسلمان از یک سو به فکر استفاده از بانک افتادند، از سوی دیگر، فعالیت‌های بانک را آمیخته با ربا می‌دیدند که از دیدگاه اسلام ممنوع است.
جلالی با تأکید بر اینکه روح حاکم بر قانون عملیات بانکی بدون ربا استقرار نظام پولی و اعتباری بر مبنای حق و عدل به منظور تنظیم گردش صحیح پول و اعتبار است، گفت:  مهم‌ترین ویژگی این قانون تغییر نظام تجهیز و تخصیص منابع و معرفی عقود مشارکتی و مبادله‌ای و حذف ربا از نظام بانکی و جایگزین نمودن نرخ سود است.
وی خاطرنشان کرد: ربا به عنوان یکی از عوامل اصلی بروز بحران‌های اقتصادی در جهان و افزایش بیکاری و کاهش رشد اقتصادی کشورها مطرح بوده است که ایران با التزام به بانکداری اسلامی در مسیر صحیح بانکداری در حرکت است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول