اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کمک متخصصان ایتالیایی صورت می‌گیرد؛

تولید نهال سالم از طریق کشت بافت گیاهی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از تولید نهال سالم، اصیل، شناسه‌دار و استاندارد از طریق کشت بافت گیاهی، با کمک متخصصان ایتالیایی برای نخستین بار در استان خبر داد.

تولید نهال سالم از طریق کشت بافت گیاهی در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، مسعود محمدیان در نشست مشترک کمیته فنی مدیریت باغبانی استان با مدیران شرکت ایتالیایی در مجتمع شهید کسایی تبریز که به منظور تولید نهال سالم و دارای استاندارد برگزار شده بود با بیان اینکه تولید نهال سالم و اصیل اولویت اول فعالیت‌های باغبانی در آذربایجان شرقی است، اظهار کرد: چنانچه بتوانیم از ارقام و گونه‌های مقاوم در باغات استفاده کنیم، شاهد تحول کمی و کیفی در زمینه تولید محصولات باغی در استان خواهیم بود.
وی با اشاره به تولید نهال به روش کشت بافت افزود: آذربایجان شرقی قطب باغبانی کشور است و ظرفیت بالایی در زمینه تولید انواع محصولات باغی دارد،بنابراین می‌طلبد تا به موازات طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه، ضمن ارتقای سطح کیفی و افزایش تولید در واحد سطح، بازار هدف گسترده‌تری نیز برای محصولات تولیدی در نظر گرفت.
محمدیان به پدیده سرمازدگی درختان میوه و خشکسالی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی صندوق بیمه کشاورزی، در حال حاضر بالاترین رقم پرداخت خسارت مربوط به خسارت‌های ناشی از سرمازدگی است که بنابراین تولید نهال‌های مقاوم به خشکی، شوری آب و سرمازدگی می‌تواند در رفع این معضل موثر باشد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر لزوم آموزش و تحقیقات گسترده‌تر در زمینه باغبانی تاکید کرد و ادامه داد: تحقیقات در این بخش نیازمند جهش جدی است تا از این طریق بتوان ارقامی جدید، سازگار و مقاوم با شرایط اقلیمی را تولید کرد.
وی تولید نهال سالم از طریق کشت بافت گیاهی، با کمک متخصصان ایتالیایی در آذربایجان شرقی را یکی از اهداف این نشست عنوان کرد و افزود: بخش عمده‌ای از محصولات باغی استان پس از برداشت، آسیب می‌بینند که لازم است امور پس از برداشت میوه‌ها و محصولات نیز مورد بازنگری جدی قرار گیرد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول