اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش و پرورش درمیان خبر داد:

برگزاری اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی در درمیان

خبرگزاری فارس: سرپرست آموزش و پرورش شهرستان درمیان گفت: در هفتم محرم اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی با حضور 5 هزار دانش‌آموز شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی در درمیان
حسین اژدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در درمیان اظهار داشت: در حال حاضر پنج هیئت عزاداری در مدارس شهرستان با مشارکت بیش از یک‌هزار و 500 دانش‌آموز فعالیت می‌کنند.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان با بیان اینکه یک هیئت به ثبت رسیده و عملیات ثبت بقیه هیئت‌ها در حال نهایی شدن است، تصریح کرد: در حال حاضر پنج آموزشگاه دیگر شهرستان در مقاطع سه‌ گانه از دو بخش مرکزی و قهستان خواستار تأسیس هیئت هستند که کارهای استعلام آن به پایان رسیده و هیئت امنای شناسایی شده و برای انجام مراحل پایانی به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان معرفی می‌شوند.
اژدری از فعالیت بیش از 50 مداح دانش‌آموز اهل بیت در مدارس شهرستان و هیئت‌های مذهبی خبر داد و افزود: از این تعداد 12 مداح دانش‌آموز عضو کانون مداحان شهرستان هستند که امروز در همایش مداحان دانش‌آموز استان شرکت می‌کنند.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان با اشاره به برگزاری زیارت عاشورای حسینی و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در قریب یکصد آموزشگاه از اول محرم، یادآور شد: دانش‌آموزان اهل سنت شهرستان با شرکت در محافل ختم قرآن این ایام را گرامی می‌دارند.
اژدری بر آموزش صحیح مداحان نوجوان و ارائه مقتل‌های معتبر به آنان از سوی مسئولان فرهنگی و هنری با همکاری اداره تبلیغات شهرستان تأکید کرد و یادآور شد: مداحان دانش‌آموز باید مروج زیبایی فرهنگ عاشورا و بازدارنده بدعت‌ها باشند و در این میان فرهنگیان نقش مؤثر و محوری دارند.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان از اعزام 10 مبلغ به مدارس از اول محرم خبر داد و تصریح کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) و یاران با وفایش احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، که باید در جامعه به خوبی تبیین و درس‌های آن به مردم بیان شود، زیرا مهم‌ترین فلسفه قیام عاشورا احیای این دو فریضه مهم  و بریدن از تمام تعلقات دنیوی است.
وی با بیان اینکه ایام محرم ظرفیتی بزرگ و عظیم برای تبلیغ فرهنگ عاشورا و اسلام ناب است، اضافه کرد: یکی از عوامل موثر در بقا و جاودانگی نهضت امام حسین (ع) برپایی مجالس و هیئت‌های مذهبی است و مداحان دانش‌آموزی باید برای تبلیغ ارزش‌های دینی در بین همشاگردی‌ها و دوستان خود بیشتر تلاش کنند.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان ادامه داد: هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی به واسطه حضور مخلصانه و عاشقانه دوستداران اهل بیت از صفا و صمیمیت خاصی برخوردار است و این مسئولیت مداحان دانش‌آموز را چندین برابر کرده به طوری که در ایام محرم باید هرچه بیشتر از ظواهر کاسته و به عمق و محتوای نهضت عاشورا بپردازند.
اژدری با بیان اینکه مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید سرشار از حزن، ادب و اخلاص باشد و خدایی ناکرده نباید در هیئت‌های مذهبی دانش ‌آموزی کاری که بر خلاف رضایت ائمه اطهار(ع) انجام دهیم، تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی به ویژه هیئت‌های دانش‌آموزی در ایام محرم محتوا و فکر عاشورایی را ارتقا دهند و همه مسئولان و دست‌اندرکاران  و دسته‌جات عزاداری باید به دنبال شکوفایی پیام عاشورا بوده و از مباحثی که جنبه خرافی داشته و با واقعیت سازگاری ندارد، به شدت پرهیزکنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول