اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی قم خبر داد:

فعالیت 3 کارگاه پرورش ماهی زینتی در روستاهای قم

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قم از فعالیت سه کارگاه پرورش ماهی زینتی به صورت الگویی در روستاهای این استان خبر داد.

فعالیت 3 کارگاه پرورش ماهی زینتی در روستاهای قم
محمدرضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینکه زمینه ایجاد اشتغال برای بانوان روستایی فراهم است، گفت: بانوان روستایی می‌توانند در صورت تمایل به مراکز جهاد کشاورزی بخش‌های خود مراجعه و نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کنند.
وی با بیان اینکه هر بانوی روستایی می‌تواند در منزل خود به پرورش ماهی بپردازد، عنوان کرد: بانوانی که توانایی انجام این کار را در خود می‌بینند، می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی، دریافت آکواریوم و دیگر تجهیزات لازم به پرورش ماهی تزئینی بپردازند.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قم از فعالیت سه کارگاه خانگی در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون سه کارگاه پرورش ماهی‌های تزیینی به صورت الگویی و آزمایشی مشغول فعالیت هستند.
طاهری اضافه کرد: این کارگاه‌های خانگی که در روستاهای حیدر آباد، ورجان و مبارک‌آباد فعال هستند، ظرفیت تولید 25 هزار قطعه ماهی را در آکواریوم دارند.
وی با بیان جزییات این طرح خاطرنشان کرد: در آکواریوم‌های خانگی که در اختیار بانوان روستایی است، ماهی‌ها تکثیر مصنوعی می‌کنند و در واقع چندین نوع ماهی پرورش می‌‌یابند.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قم اظهار کرد: جهاد کشاورزی استان این آمادگی را دارد تا تجهیزات لازم را در اختیار بانوان قرار دهد و افراد متقاضی می‌توانند به اداره کار مراجعه کرده و از تسهیلات بانکی و مساعدت‌های لازم نیز بهره‌مند شوند.
طاهری پرورش ماهی‌های تزیینی را یکی از مشاغل خانگی برشمرد و تصریح کرد: پرورش ماهی‌های تزیینی به عنوان یک شغل معرفی شده است و بانوان روستایی می‌توانند از این فرصت برای ایجاد شغل و گذراندن اوقات فراغت استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه انجام اینگونه اقدامات با ذوق و سلیقه بانون همخوانی دارد، گفت: بانوان می‌توانند با ذوق و سلیقه خود به بهترین شکل به پرورش ماهی‌های تزیینی پرداخته و به نوعی کسب درآمد کنند.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قم اضافه کرد: فعالیت در این زمینه محدود به یک آکواریوم نیست بلکه افرادی که توانایی بیشتری داشته باشند، می‌توانند کار خود را گسترش داده و به طور وسیع عمل پرورش ماهی را انجام دهند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول