اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

قانون تنظیم بازار کشاورزی به مجلس می‌رود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قانون تنظیم بازار بخش کشاورزی که هم اکنون در کمیسیون کشاورزی مجلس مراحل نهایی تنظیم خود را سپری می‌کند به صحن علنی می‌آید تا به تصویب برسد.

قانون تنظیم بازار کشاورزی به مجلس می‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل وکیل سپه پیش از ظهر امروز در نشست با مردم شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: طرح‌ها و لوایح خوبی در سال جاری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که از مهم‌ترین آنها ادغام وزارتخانه‌ها و تقلیل آنها از 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه بود.
وی بیان داشت: تاسیس وزارت ورزش و جوانان یکی از شاهکارهای انجام وظیفه نمایندگان مجلس و ادای دین آنها به بخش جوانان و توسعه ورزش قهرمانی بود که با اکثریت آرا این طرح مصوب شد.
این نماینده مجلس از اصلاح نظام منابع بهره‌برداری و حل مشکلات عشایر دیم‌کار منطقه مغان خبر داد و گفت: با عملیاتی شدن ماده 147 و 148 در نظام ثبت تمام اراضی و واحدهای مسکونی روستاییان که دارای سند نیستند سند دار می‌شوند.
سپه یکی دیگر از مصوبات مجلس و شاهکار کمیسیون کشاورزی را در ارتباط با استخدام مهندسان ناظر اعلام کرد و افزود: ما لایحه استخدام چهار هزار مهندس ناظر مزارع کشاورزی را به 10 هزار نفر افزایش دادیم که انتظار می‌رود به تدریج مقدمات استخدام این مهندسان زبده و با تجربه فراهم شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تصویب و اجرای مصوبات می‌تواند در مسیر توسعه و آبادانی گامی جدی و حرکتی موثر باشد، بیان کرد: با کوچک‌سازی دولت هزینه‌ها به حداقل رسیده و در مقابل بخش عمران و آبادانی رونق دو چندانی پیدا می‌کند.
وی با یادآوری اینکه پیش از این سازمان تربیت بدنی و جوانان به عنوان دو معاونت رئیس جمهور در ارائه مطالب و خواسته نمایندگان پاسخگو نبودند، گفت: بر اساس قانون حق استیضاح یا سئوال و جواب از معاونت رئیس جمهور را نداشتیم که با تشکیل سازمان ورزش و جوانان سعی شد این مجموعه پاسخگو باشد.
سپه ادامه داد: در چند ماه گذشته از تشکیل این وزارتخانه و ادارات کل استان‌ها در این بخش یک ساماندهی اساسی را شاهد هستیم.
وی مهم‌ترین نیاز و مطالبه مردم را در منطقه مغان در راستای حل معضل بیکاری، تقویت بازار داخلی تولیدات و عرضه محصولات کشاورزی اعلام کرد و بیان داشت: بعد از ادغام وزارت صنایع و بازرگانی حرکت همسویی را در این زمینه شاهد هستیم به طوری که قانون تنظیم بازار بخش کشاورزی در صحن علنی مجلس مصوب شده و بسیاری از مشکلات این بخش که در مسیر تولید تا مصرف وجود دارد برطرف می‌شود.
این نماینده مجلس بر ضرورت توجه جدی به بخش کشاورزی و تولیدات آن را با هدف فرآوری و بسته‌بندی مناسب برای صادرات تاکید کرد و افزود: قرار است از این به بعد در یک فرآیند درست بازار بخش کشاورزی به همت وزارت جهاد کشاورزی تحت نظارت قرار گیرد و هرگونه صادرات و واردات در این بخش به شکل اساسی کنترل شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سپه در بخش پایانی سخنان خود به برخی تصرفات غیر قانونی در گذشته در بخش منابع طبیعی و نگرانی‌های به وجود آمده در این حوزه اشاره کرد و گفت: با حل برخی از مشکلات به وجود آمده در این حوزه امیدواریم کشاورزان در بخش تولید بتوانند کار اثر گذاری را انجام دهند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول