اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان:

فناوری جدید روباتیک برای معلولان به چالش کشیده شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: فناوری جدید روباتیک برای معلولان آسیب‌ نخاعی در نشست هم‌اندیشی سه دانشگاه اصفهان به چالش کشیده شد.

فناوری جدید روباتیک برای معلولان به چالش کشیده شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید محمود نقیب‌زاده نائینی ظهر امروز در نشستی که در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: نخستین نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات آسیب نخاعی اصفهان با حضور سه دانشگاه صنعتی شریف تهران و دانشگاه اصفهان و دانشکده تربیت‌ بدنی این دانشگاه تشکیل شد.
وی با اشاره به اینکه این نشست با همت انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان و دانشکده توان‌بخشی دانشگاه اصفهان برگزار شد، افزود: در این سمینار پزشکان و متخصصان طب فیزیکی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، پزشکی مهندسی در یک فضای پرسش و پاسخ به بحث و تبادل نظر پرداختند.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب ‌نخاعی استان اصفهان تصریح کرد: در نشست ذکر شده، مزایا و معایب راه رفتن معلولان با ارتز و ویلچر، نقش تمرین درمانی در ضایعات نخاعی، اثرات راندن یک دست و جفت دست ویلچر، کاردرمانی و ثمرات آن، فناوری جدید روباتیک و چالش‌های آن، اصول تجویز ویلچر و انواع آن و راه رفتن با ارتز جدید مورد بحث قرار گرفت.
وی ادامه داد: تشکیل این هسته علمی و متعاقب آن برگزاری چنین سمیناری نقطه عطف و آغازی برای آینده روشن بیماران آسیب نخاعی است که به طور قطع در بهبود شرایط زندگی و فعالیت اجتماعی آنها که جمعیتی بالغ بر 70هزار نفر در سطح کشور دارند، موثر است.
نقیب‌زاده که پیمودن این راه را نیازمند حمایت مسئولان کشوری و استانی و تأمین منابع مالی در حوزه دانست و افزود: این دسته از بیماران لازم است به عنوان یک شهروند از تمام حقوق شهروندان عادی برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر شرایط اصفهان و نگاه مسئولان این استان به بیماران آسیب ‌نخاعی تغییر کرده است، اضافه کرد: در مدت پنج سال تشکیل انجمن حمایت از این بیماران، حرکت‌های مختلفی در تمام سطوح به منظور خدمت به معلولان اجرا و به مسئولان مربوطه نیز برای خدمت رسانی به این افراد موارد ضروری اطلاع داده شد.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران آسیب‌ نخاعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر اگر شاهد ساخت وسیله توان‌بخشی و ویلچری الکترونیکی برای بیماران آسیب‌ نخاعی در کشور بودیم تنها از سر علاقه‌ یا نیاز برخی از افراد بوده است که در این نشست به شکل علمی در این حوزه بحث شد.
وی اظهار داشت: در این نشست چند نفر از تولید کنندگان وسایل توان‌بخشی برای بیماران آسیب نخاعی در حالی حضور داشتند که مسئولان انجمن و تولیدکنندگان تاکنون از وجود یکدیگر اطلاعی نداشتند که مایه تأسف است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول