اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا ضامن سعادت است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: تاسی به سیره اهل بیت و پیروی از مکتب عاشورا موجب سعادت جامعه می‌شود.

بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا ضامن سعادت است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای عمل به تکلیف همراه خانواده خود راهی کربلا شدند، به شرایط دوران معاصر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امام مظهر رافت و مهربانی است ولی در جریان جنگ چرا که وقتی می‌داند که به تکلیف عمل می‌کند راه را ادامه می‌دهد و در راه حفظ کشور هزاران تن از جوانان غیور این کشور جام شهادت نوشیدند و در راه عمل به تکلیف از جان خود گذشتند.
وی با اشاره به مطالب مطرح شده شیخ صدوق و برخی دیگر از کتاب‌های شیعه درباره مسئله جبر و اختیار گفت: علم و آگاهی جبر و تکلیف نمی‌آورد و اگر کسی به هر دلیلی از اتفاق مسلمی خبر داشت، دلیل بر جبر در اجبار آن نیست.
این استاد حوزه با بیان اینکه اطلاع داشتن از حادثه کربلا جبر و الزام نمی‌آورد، گفت: ما معتقدیم خداوند هیچگاه به قتل امام حسین توسط یزید راضی نبود چرا که خداوند ظلم را نمی‌پسندند.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای حضور در کربلا و روز عاشورا مختار بود، افزود: اباعبدالله به اختیار خود راهی کربلا شد و به اختیار خود این اجر عظیم نصیب او می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به ابعاد علم الهی، علم امام حسین(ع) و علم اهل بیت(ع) گفت: خداوند می‌داند که حسین به اختیار خودش به کربلا می‌آید، جنگ می‌کند و شهید می‌شود.
وی در پایان با تاکید بر بهره‌گیری از سیره ائمه اطهار در زندگی تاکید کرد: امیدواریم که همه ما با تمسک به سیره اهل بیت(ع) راه سعادت را در پیش بگیریم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول