اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی مازندران خبر داد:

توزیع بیش از یک‌میلیارد لیتر سوخت در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری گفت: بعد از هدفمندی یارانه‌ها یک میلیارد و 104 میلیون لیتر انواع سوخت در استان توزیع شد.

توزیع بیش از یک‌میلیارد لیتر سوخت در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس ازساری، محمدرضا مظلومی سه‌شنبه شب در جلسه هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه میزان مصرف سوخت کشاورزی بعد از ساماندهی افزایش می‌یابد، ابراز داشت: در سال‌های اخیر مکانیزم خاصی در بخش سامانه بخش کشاورزی وجود نداشت و سهم سوختی ادوات کشاورزی از بخش‌های دیگر تامین می‌شد.
وی تصریح کرد: در تامین سوخت کشاورزان مازندران با چالش مواجه بود که مسئولان بخش کشاورزی کشور توانستند در سال گذشته روزانه 28 میلیون لیتر سهمیه سوخت در نظر بگیرند و هم‌اکنون سهمیه14 میلیون لیتر در ماه برای کشاورزان مازنی سوخت در نظر گرفته شد.
مظلومی با اشاره به اینکه سهمیه سوخت بخش کشاورزی در مازندران 98 درصد آن برداشت شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماه‌های سرد سال را پیش رو داریم مسئولان برای تامین سوخت بخش کشاورزی و فصل محصولات استراتژی استان تدابیری اتخاذ کنند.
وی افزود: تاکنون فرمانداری‌های شهرهای استان مازندران 46 درصد سهمیه سوخت خود را برداشت کردند که باید هماهنگی بین آموزش و پرورش و فرمانداری‌ها به عمل آید تا مکانیزم برداشت سهمیه در اختیار با مشکل مواجه نشود.
مظلومی در گزارشی آماری از روند فرآورده‌های نفتی در استان مازندران گفت: بعد از هدفمندی یارانه‌ها یک میلیارد و 104 میلیون لیتر انواع سوخت در استان توزیع شد.
وی اضافه کرد: توزیع نفت سفید 288 میلیون لیتر بود که بعد از اجرای هدفمندی به 234 میلیون لیتر رسید که با کاهش 19 درصدی روبه‌رو بوده است.
این مسئول با بیان اینکه توزیع نفت گاز یک‌میلیارد و46 میلیون لیتر بود که بعد از اجرای هدفمندی به842 میلیون لیتر رسید، تصریح کرد: مصرف نفت کوره 92 میلیون لیتر بود که بعد از هدفمندی یارانه‌ها با کاهش 34 درصدی به 61 میلیون لیتر رسید.
مدیرعامل شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری اظهار داشت: نیروگاه به دلیل مصرف در فصل پیک قبل از اجرای طرح 613 میلیون لیتر و بعد از اجرای هدفمندی933 میلیون لیتر رسید که با افزایش 41 درصدی در مصرف مواجه بودیم.
وی افزود: 2 میلیارد و 531 میلیون انواع فرآورده‌های نفتی مصرف می‌شد که در مدت مشابه به 2 میلیارد و 184 میلیون لیتر رسید که با کاهش 14 درصدی مواجه بودیم.
مظلومی بیان داشت: اگر همین ارقام را با توجه به نرخ رشد هشت درصدی در بنزین، نفت و گاز داشته باشیم و متوسط یارانه پرداختی 14 درصد بدون در نظر گرفتن نرخ توزیع نفت سفید مشکل خاصی برای تامین سوخت یارانه‌ای در مازندران نداریم.
وی افزود: تامین سوخت اضافی برای مناطق صعب العبور در نظر گرفته شود تا مشکلی در فصل سرما پیش نیاید.
مظلومی اذعان داشت: همه تدابیر برای تامین سوخت به بهترین نحو در نظر گرفته شد به جز برای تامین سوخت یارانه‌ای که در اختیار شرکت ما نیست.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول