اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان خبرداد:

کاهش 5 درصدی معاینات سرپایی پزشکی قانونی/افزایش 12 درصدی سقوط از بلندی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: در هفت ماه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته میزان معاینات سرپایی پنج درصد کاهش داشته است.

کاهش 5 درصدی معاینات سرپایی پزشکی قانونی/افزایش 12 درصدی سقوط از بلندی در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج غلامرضا همایون‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران کردستان به بیان مقایسه معاینات پزشکی قانونی استان در هفت ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: معاینات انجام شده شامل بخش‌های سرپایی و فوتی هستند.
وی تصریح کرد: از معاینات سرپایی انجام شده از نظر نزاع در هفت ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه آن شش درصد کاهش، در زمینه تصادفات پنج درصد کاهش و در حوادث کار هم 32 درصد کاهش مشاهده می‌شود.
وی به رشد پنج درصدی سقط جنین در استان اشاره کرد و افزود: مجوز سقط جنین با دلایل مختلف از جمله بیماری طبی مادر که خطرجانی برای او دارد یا بروز نقصی در جنین و سایر موارد پس از بررسی پزشکان متخصص صادر خواهد شد.
مدیرکل پزشکی قانونی کردستان ادامه داد: در هفت ماه ابتدای سال 60 مجوز سقط جنین در استان صادر شده که این نسبت در سال گذشته 57 مجوز بوده است.
همایون‌پور خاطرنشان کرد: معاینات عمومی در مدت ذکر شده کاهش شش درصدی داشته ولی در معاینات اختصاصی با افزایش 15 درصدی مواجه بودیم.
وی با بیان اینکه آمار فوت ناشی از تصادفات استان امسال 16 درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: در هفت ماهه نخست امسال 297 مورد مرگ ناشی از تصادف در داخل استان که این نسبت در مدت مشابه آن در سال گذشته 371 مورد بوده، در پزشکی قانونی استان ثبت شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: فوت ناشی از تصادفات درون شهری هفت درصد کاهش و در برون شهری نیز 17 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه در زمینه مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در هفت ماهه اول سال گذشته هیچ موردی در استان وجود نداشت، اظهار داشت: متاسفانه در سال جاری چهار مورد مرگ حاصل از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در استان گزارش شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی کردستان با بیان اینکه سقوط از بلندی امسال 12 درصد رشد داشته است، گفت: در هفت ماه ابتدای سال جاری 19 مورد فوت ناشی از سقوط از بلندی در استان وجود داشته که این میزان در مدت مشابه آن در سال89، 17مورد بوده است.
همایون‌پور مرگ‌ و میر ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در استان را هفت مورد و در هفت ماهه سال گذشته 25 مورد ذکر و تصریح کرد: در زمینه مرگ‌ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر با کاهش 72 درصدی در استان روبه‌رو بودیم.
وی در ادامه افزود: در زمینه  مرگ ناشی از حوادث کار نیز 9 درصد امسال رشد داشته‌ایم که تعداد این حوادث در سال جاری 12 مورد و در سال گذشته 11 مورد بوده است.
وی به رشد 110 درصدی غرق‌شدگی در استان اشاره کرد و گفت: در هفت ماهه سال گذشته 10 مورد مرگ ناشی از غرق‌شدگی در استان گزارش شد که متاسفانه آمار فوتی در این زمینه در سال جاری به 21 مورد رسیده است.
مدیرکل پزشکی قانونی کردستان با اشاره به کاهش هفت درصدی آمار فوت شده‌ها در حوادث مختلف استان، گفت: تعداد کل فوت شده‌ها در سال جاری 693 مورد بوده که این تعداد در سال گذشته 742 مورد بوده است.
همایون‌پور به تعطیلی سه مرکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های دهگلان، دیواندره و مریوان اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات پزشکی قانونی استان کمبود پزشک است که تعطیلی مراکز مذکور نیز به همین دلیل بوده است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه پایین بودن حقوق و مزایای پزشکان در مراکز پزشکی قانونی موجب عدم تمایل پزشکان به فعالیت در این مراکز شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول