اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان؛

65 روحانی به مناطق مختلف طبس اعزام شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی طبس گفت: به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، 65 نفر روحانی و مُبلّغ به مناطق مختلف شهرستان طبس اعزام شدند.

65 روحانی به مناطق مختلف طبس اعزام شدند
حجت‌الاسلام حسن آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان، اظهار داشت: یکی از وظایف اداره تبلیغات اسلامی، اعزام مُبلّغ به مناطق، روستاها و بخش‌های فاقد روحانی در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی است.
وی ادامه داد: یکی از زمان‌هایی که بیشترین روحانی به مناطق مختلف شهرستان اعزام می‌شوند ایام ماه محرم است، چراکه باتوجه به عظمت شخصیت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عشق و ارادت مردم منطقه به این امام مظلوم، مردم دورترین روستاهای شهرستان طبس که از محروم‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شود متقاضی اعزام روحانی به روستای خود هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس بیان کرد: در دهه اول ماه محرم‌الحرام در مجموع 65 نفر روحانی از سوی این اداره به مناطق مختلف شهرستان طبس اعزام شدند که 18 نفر از آنان از شهرهای مقدس قم و مشهد به این شهرستان سفر کرده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره کیفیت برگزاری مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع) در طبس خاطرنشان کرد: متأسفانه هیئت‌های مذهبی داخل شهر طبس از ده‌ها کلاس درس مدرسه عشق حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تنها در کلاس اول یعنی عزاداری و به سر و سینه زدن فعال هستند که این قابل قبول نیست.
آزاد افزود: این در حالی است که از محدوده شهر طبس که خارج می‌شویم، در نزدیک‌ترین روستاها، هم کلاس عزاداری، سینه‌زنی و نوحه‌خوانی و هم کلاس وعظ، پند، و بیان احکام و عقاید و معارف دین وجود دارد.
وی یادآور شد: این سیل جمعیت که در شهر طبس در مجالس عزاداری شرکت می‌کنند هیچ بهره عاشورایی درباره قیام امام حسین(ع)، معارف دین، موضوع امر به معروف و نهی از منکر و... نمی‌برند و این نوع عزاداری پاسخگوی نیازهای دینی، معنوی و شبهات مردم نیست که به همین دلیل باید در عزاداری‌های دهه اول محرم از سخنرانان نیز دعوت شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس اضافه کرد: البته شورای هیئات مذهبی شهرستان طبس برای ساماندهی امور مذهبی راه‌اندازی، و در این ارتباط جلسات توجیهی متعددی با مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان برگزار شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 23 روحانی مستقر و طرح هجرت در روستاهای شهرستان طبس به صورت دائم حضور دارند و 10 خانه عالم نیز با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون ریال در روستاهای طبس احداث شده و در اختیار روحانیان قرار گرفته است.
آزاد ادامه داد: در سال جاری هم با جذب مبلغ 710 میلیون ریال، کار احداث 9 خانه عالم در شهرستان طبس آغاز می‌شود.
وی بیان کرد: اعزام 70 روحانی به 85 مدرسه برای اقامه نماز جماعت، اجرای طرح‌های مسجد محوری و هیئت محوری، راه‌اندازی کتابخانه در 20 مسجد هر یک با حداقل پنج هزار جلد کتاب، راه‌اندازی کتابخانه تخصصی قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، و فعال کردن کانون مداحان اهل بیت(ع) و شناسایی اولیه 120 نفر مداح از دیگر اقدامات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول