اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

صادرات 300 میلیون دلاری فرش و صنایع دستی از آذربایجان شرقی‌

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی از صادرات 300 میلیون دلاری فرش و صنایع دستی از استان خبر داد.

صادرات 300 میلیون دلاری فرش و صنایع دستی از آذربایجان شرقی‌
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی عضو هیئت مدیره و سرپرست این سازمان در حاشیه آیین افتتاح آموزشگاه‌های صنایع دستی در این منطقه گفت: این آموزشگاه‌ها مخصوص بانوان بوده و برای تجهیز اولیه آنها 600 میلیون ریال هزینه شده و بر‌اساس تفاهم منعقده بین سازمان و این آموزشگاه‌ها سالانه 200 نفر از خدمات رایگان آموزشی بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه در این آموزشگاه‌ها برای 15 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است، اظهار داشت: فعالیت‌های بانوان این منطقه در حوزه صنایع دستی قابل توجه است و سازمان منطقه آزاد ارس آماده همکاری برای گسترش این صنعت در روستاها و شهرهای منطقه است.


برگزاری نمایشگاه صنایع دستی حوزه کشورهای cis در اوایل سال آینده در جلفا
نجفی همچنین از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی حوزه کشورهای cis در اوایل سال آینده در جلفا خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ایام نوروز سال 91 در جلفای منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود و طرح بازار صنایع دستی در مسیر کلیسای سنت استپانوس در دست اقدام می باشد.


صادرات 300 میلیون دلاری فرش و صنایع دستی از آذربایجان شرقی
وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 300 میلیون دلار فرش و صنایع دستی از استان آذربایجان شرقی صادر می‌شود، افزود: صنایع دستی این منطقه از جمله ورنی و قالی بافی جزو محصولات نمونه کشور در حوزه صنایع دستی به حساب می‌آیند و راه‌اندازی این آموزشگاه‌ها نقش موثری در ارتقاء سطح کیفی و توسعه این صنایع در سراسر منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا خواهد داشت.
صنایع‌دستی این منطقه به دو دسته شهری، روستایی - عشایری تقسیم شده و قالی‌بافی - گلیم‌بافی - منبت‌کاری و حکاکی روی فلز شاخص‌ترین صنعت دستی شهری و روستایی و قالی و ورنی‌بافی نیز از شاخص‌ترین صنایع‌دستی عشایر منطقه است.
"ورنی" از صنایع‌دستی تولیدی این منطقه است که ثبت جهانی یونسکو شده و با ظرافت خاصی توسط هنرمندان این منطقه بافته می‌شود.
دو آموزشگاه صنایع دستی با هزینه تجهیز 600 میلیون ریال با زیربنای 400 متر مربع با حضور عضو هیئت مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس، امام جمعه و فرماندار در منطقه آزاد ارس افتتاح شد
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول