اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی:

هیچ محدودیتی در روابط با تاتارستان نداریم

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در افزایش سطح روابط آذربایجان‌شرقی و جمهوری تاتارستان وجود ندارد.

هیچ محدودیتی در روابط با تاتارستان نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، فرخ مسجدی در دیدار با هیئت اقتصادی جمهوری تاتارستان، با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه این کشور با ایران خاطرنشان کرد: تاتارستان دروازه ورود به روسیه است و ما تلاش می‌کنیم ارتباط خود را با تجار و سرمایه‌گذاران این کشور بیشتر از گذشته افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه محوریت ارتباط با تاتارستان و کشورهای منطقه فدراسیون روسیه از سوی دولت به آذربایجان شرقی واگذار شده است، افزود: از یک سال پیش منتظر حضور رئیس جمهور تاتارستان در تبریز هستیم و امیدواریم این سفر به زودی انجام شود.
مسجدی ادامه داد: کارهای مشترکی را با همکاری تاتارستان آغاز کرده‌ایم که بخشی از آنها به خوبی پیش می‌رود اما بخشی دیگر با مشکلاتی مواجه شده است.
وی میزان صادرات استان آذربایجان شرقی به تاتارستان را ناکافی دانست و تصریح کرد: انتظار داریم برای ارتقای سطح روابط بازار برابری برای آذربایجان شرقی در تاتارستان فراهم شود و برای این منظور همکاری بیشتری لازم است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار با اعلام آمادگی نسبت به همکاری با سرمایه‌گذاران تاتارستان در زمینه‌های مختلف گفت: سرمایه‌گذاران آذربایجان شرقی نیز آماده سرمایه‌گذاری در زمینه‌های گوناگون از جمله تولید فولاد، صنایع چوبی و صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی به تاتارستان هستند.
وی از حضور یک هیئت اقتصادی از آذربایجان شرقی در نمایشگاه اقتصادی تاتارستان در سال آینده خبر داد و افزود: آذربایجان شرقی نیز آماده پذیرش هیئت‌های اقتصادی و تجاری از جمهوری تاتارستان است.
در این دیدار که روسای سازمان‌های "امور اقتصادی و دارایی" و "صنایع و معادن" استان نیز حضور داشتند دو طرف راه‌ها و نحوه همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در تاتارستان و آذربایجان شرقی را بررسی کردند.

امضای تفاهمنامه همکاری بین آذربایجان شرقی و تاتارستان
همچنین در این نشست یک تفاهمنامه همکاری بین آذربایجان شرقی و تاتارستان امضا شد که بر اساس آن طرف تاتارستانی علاقه‌مندی خود را برای همکاری و یا سرمایه‌گذاری مشترک در اجرای پروژه تولید کامیون‌های گازسوز کاماز به غیر از مدل‌های تعهد شده به شرکت تولیدی رخش خودرو دیزل اعلام کرد.
دو طرف در این دیدار آمادگی خود را برای تولید تراکتورهای سنگین در آذربایجان شرقی با مشارکت و همکاری طرف تاتارستانی اعلام کردند و همچنین توافق شد تراکتورهای سبک تولیدی مجتمع تراکتورسازی ایران به تاتارستان صادر و یا در تاتارستان تولید شود.
طرفین ظرف مدت 30 روز نمایندگان قانونی خود را برای پیگیری موضوع و اقدام های اولیه اجرایی معرفی خواهند کرد.

تاتارستان
جمهوری تاتارستان یکی از جمهوری‌های خودمختار فدراسیون روسیه است که 3.8 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر "قازان" است.
شهرهای تبریز و قازان بر اساس قراردادی که در بهمن سال 1387 امضا شد به خواهرخواندگی یکدیگر درآمده‌اند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول