اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ایمنی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد:

پیشرفت فیزیکی 70 درصدی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سروستان

خبرگزاری فارس: مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از پیشرفت بیش از 70 درصدی ساخت تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سروستان خبر داد.

پیشرفت فیزیکی 70 درصدی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سروستان
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدمهدی مهربانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه تا پایان امسال، ظرفیت تصفیه روزانه 250 متر مکعب پساب و فاضلاب صنعتی ایجاد می‌شود.
وی افزود: این طرح با اعتباری افزون بر 18میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس درحال اجرا است.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: تاکنون مراحل ساخت ابنیه و ساختمان این تصفیه‌خانه به پایان رسیده و هم‌اکنون نصب تجهیزات و سامانه کنترل ابزار دقیق درحال انجام است.
وی ادامه داد: این تصفیه‌خانه صنعتی مجهز به سیستم plc است که قابلیت تنظیم اتوماتیک و خودکار پساب ورودی و پساب تصفیه شده خروجی را دارد.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: این تصفیه‌خانه همچنین مجهز به سامانه پایش لحظه‌ای است که به صورت لحظه‌ای میزان پساب ورودی آن قابل بررسی است.
وی هدف اصلی از ساخت این تصفیه‌خانه را، تصفیه فاضلاب خام صنعتی، استفاده از پساب تصفیه شده در مصارف فضای سبز، کشاورزی و باغات و سایر مصارف عمومی صنعتی با در نظر گرفتن حفظ محیط زیست و نیل به توسعه پایدار اعلام کرد.
مهربانی خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی سروستان با 46 هکتار وسعت، در حال حاضر دارای 17 واحد صنعتی بهره‌بردار با اشتغال‌زایی 511 نفر و همچنین 20 واحد در حال ساخت است.
این مسئول همچنین گفت: با توجه به اینکه شهرک صنعتی سروستان ظرفیت استقرار 40 واحد صنعتی با اشتغال‌زایی یک‌هزار و 200 نفر را دارد، ایجاد این تصفیه‌خانه در توسعه صنعت پایدار ضروری است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول