اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان اصفهان انجام شد؛

اعلام فراخوان نخستین دایرة‌المعارف کاریکا‌تور اصفهان

خبرگزاری فارس: مسئول خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان گفت: فراخوانی تحت عنوان نخستین کتاب سال کاریکاتور اصفهان به منظور تهیه دایرة‌المعارف کاریکا‌تور اعلام شده است.

اعلام فراخوان نخستین دایرة‌المعارف کاریکا‌تور اصفهان
پیام پورفلاح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره اعلام فراخوان نخستین کتاب سال کاریکاتور اصفهان اظهار داشت: کتاب سال کاریکاتور اصفهان کتابی جامع از نخستین هسته تشکیل رسمی کاریکاتور در استان اصفهان تا به حال است.
وی افزود: در استان اصفهان فعالیت در زمینه کاریکاتور از حدود 18 سال پیش و از سال 72 به صورت رسمی آغاز شده، و از آن زمان تا کنون کتابی که تمامی آثار این هنرمندان را در خود جای دهد وجود نداشته است.
پورفلاح با اشاره به اینکه استان اصفهان همیشه مهد و جایگاه پرورش هنرمندان بسیاری بوده است، بیان داشت: با این تعریف در یک فراخوان از تمامی کاریکاتوریست‌هایی که در استان اصفهان فعالیت دارند یا به نحوی گوشه‌ای از سوابق هنریشان با اصفهان مرتبط بوده‌‌، دعوت به عمل آمده است.
مسئول خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: خانه کاریکاتور اصفهان در نظر دارد، به طور سالانه کتابی از مجموعه نمایشگاه‌های خود و همچنین آثار تولیدی کارتون و کاریکاتور هنرمندان اصفهانی، با عنوان کتاب سال کاریکاتور اصفهان، منتشر کند.
وی با اشاره به اینکه سال 90، نخستین سال انتشار کتاب سال کاریکاتور اصفهان است، تصریح کرد: به دلیل اینکه تا کنون کتابی این چنین در استان اصفهان به چاپ نرسیده است، بنابراین قصد داریم تا مجموعه‌ای از آثار کارتون و کاریکاتور اصفهان در این چند سال اخیر را در قالب یک دایرة‌المعارف جمع‌آوری کنیم.
پورفلاح که هدف را معرفی هنرمندان فعال و برجسته در زمینه کاریکاتور و ارائه‌ی آثارشان به کل کشور دانست، تاکید کرد: در این کتاب جامع دایرة‌المعارف کاریکاتور سال 90 علاوه بر ارائه آثاری از  کاریکاتوریست‌های دهه 70 تا به کنون به روند پژوهشی و سیر تکاملی این هنر در این دو دهه نیز پرداخته می‌شود.
وی اضافه کرد: به دلیل اینکه نخستین سالی است که این کار انجام می‌شود موضوعی عنوان نشده و آثار در قالب بهترین اثرم از دیدگاه خود هنرمند و حداقل سه اثر و حداکثر پنج اثر با تکنیک آزاد و در بخش‌های کارتون، کاریکاتور و کمیک استریپ دریافت می‌شود.
مسئول خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان آخرین مهلت دریافت آثار را 20 آذر ماه جاری دانست و تاکید کرد: از این پس کتاب سال کاریکاتور به صورت سالانه منتشر می‌شود.
به گزارش فارس از اصفهان، علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خانه کاریکاتور اصفهان، چهار را آبشار پارک ایثارگران مراجعه و یا به نشانی الکترونیکی زیر مراجعه کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول