اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بهداشت ایمنی و محیط زیست شرکت گاز اردبیل:

دودکش‌های غیراستاندارد عامل حوادث ناگوار گازگرفتگی است

خبرگزاری فارس: سرپرست بهداشت ایمنی و محیط زیست شرکت گاز استان اردبیل گفت: استفاده از دودکش‌های غیراستاندارد اصلی‌ترین عامل مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی است که تعداد آن در استان اردبیل نسبت به استان‌های دیگر بالاست.

دودکش‌های غیراستاندارد عامل حوادث ناگوار گازگرفتگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی گنجگاهی عصر امروز در مراسم پایانی مانور سراسری مهار نشت گاز و آتش‌سوزی بر اثر زلزله در گرمی اظهار داشت: از طرق مختلف سعی می‌کنیم خانواده‌ها را نسبت به خطرات ناشی از گازگرفتگی و نشت آن آگاه کنیم که در این زمینه بی‌احتیاطی سبب بروز حوادث تلخی می‌شود که ناگواری آن مذاق همه را تلخ‌تر می‌کند.
وی رعایت مقررات ایمنی و اصل محافظت صحیح از لوله‌های گاز و همچنین وسایل گازسوز را یادآور شد و تصریح کرد: اگر خانواده‌های ما به اصل ایمنی و پرهیز از هرگونه اقدام نابجا و دستکاری‌های غلط توجه کنند میزان مرگ و میر و حوادث ناشی از گازگرفتگی‌ها به حداقل می‌رسد.
گنجگاهی به فعال بودن یگان امدادی شرکت گاز در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی اشاره کرد و افزود: شرکت گاز و مأموران حفاظتی آن سالانه با برگزاری بیش از چهار مانور در مناطق مختلف استان درصدد حفظ آمادگی خود برای مقابله با برخی حوادث و اتفاقات ناگوار ناشی از آتش‌سوزی‌ها و ترکیدگی لوله‌های گاز هستند.
این مسئول برگزاری این مانور را در آستانه فصل زمستان با هدف ارزیابی آمادگی واحدهای امداد و تعمیرات اداره گاز شهرستان گرمی مفید توصیف کرد و ادامه داد: در شرایط اضطراری مهم‌ترین هدف از اجرای این مانور بالا بردن آگاهی‌ها و آمادگی نیروهاست.
وی اضافه کرد: از عموم مردم انتظار داریم بدون دستکاری هرگونه حادثه ناشی از گاز را در سریع‌ترین زمان به یگان امداد شرکت گاز اطلاع دهند تا آنها با حضور به موقع در محل حادثه بتوانند اقدامات مراقبتی و پیشگیری را انجام دهند.
به گزارش فارس، سرپرست بهداشت ایمنی و محیط زیست شرکت گاز اردبیل با قدردانی از همراهی نیروهای آتش‌نشانی، اورژانس و هلال ‌احمر به عنوان شاخص‌ترین نیروهای همراه شرکت گاز در صحنه‌های مختلف خاطرنشان کرد: استانداردسازی وسایل گرمایشی و گازسوز در سطح کشور سیاست شایسته و درستی است که امیدواریم با اجرایی شدن کامل آن بتوانیم از میزان حوادث و سوانح بکاهیم.
وی در ادامه سخنان خود اعزام اکیپ امداد و بستن شیر ورودی ایستگاه تقلیل فشار گاز و همچنین حضور به موقع نیروهای امدادی و استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی را به منظور مهار آتش‌سوزی در ایستگاه تقلیل فشار گاز از مهم‌ترین عملیات اجرا شده در این مانور اعلام کرد.
گنجگاهی گفت: با حضور به موقع نیروها در محل حادثه در کنار انجام عملیات ترمیم خط لوله شاهد جلوگیری از نشت جریان گاز به صورت فراگیر بودیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول