اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک عضو شورای شهر گرگان:

ایجاد پارکینگ‎های طبقاتی در گرگان ضرورت است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون توسعه، عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر گرگان گفت: ایجاد پارکینگ‎های طبقاتی در گرگان ضروری و در بهبود وضعیت حمل و نقل شهری موثر است.

ایجاد پارکینگ‎های طبقاتی در گرگان ضرورت است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ناصر گرزین عصر امروز در سیصد و هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورا اسلامی شهر گرگان با اشاره به پارک بی‎ضابطه اتومبیل‎ در حاشیه خیابان‎های اصلی اظهار داشت: پارک بی‎ضابطه اتومبیل در حاشیه خیابان‎های اصلی سطح شهر یکی از عوامل اصلی ترافیک سنگین شهر گرگان است که نیازمند تدبیر و برنامه‎ریزی دقیق است.
وی افزود: از سوی دیگر کمبود پارکینگ برای مجتمع‎های تجاری و اداری یکی از عوامل دیگر ترافیک محسوب می‎شود که حاصل بی‌برنامه‎گی مدیریت شهری است.
گرزین همچنین با تاکید بر اینکه توسعه پارکینگ‎های عمومی و طبقاتی می‎تواند کمبود فضاهای پارک خودرو در شهر را برطرف کند، تصریح کرد: بنا به محاسبات پژوهشگران سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری، زمان توقف وسیله نقلیه بیش از زمان تردد آنهاست و نبودن مکان‌های مناسب و کافی برای توقف خودروها در نهایت به کاهش کارایی و کشش معابر و اخلال در ترافیک جاری می‌انجامد که یکی از اقدامات مؤثر در بهبود وضعیت حمل و نقل شهری، ایجاد پارکینگ‎های عمومی و طبقاتی در نقاط مختلف شهری است.
وی با اشاره به اینکه فضای حاشیه خیابان‌ها متعلق به تمامی شهروندان است، خاطرنشان کرد: با افزایش هزینه‌های پارک حاشیه‎ای می‌توان به کاهش پارک حاشیه‎ای محدوده معابر اصلی شهر، تسهیل تردد وسایل نقلیه و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و گرایش بیشتر به وسایل حمل و نقل عمومی کمک کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان همچنین از مصوب شدن اختصاص 12 دستگاه مینی‎بوس هیوندای کروس‎ کولردار در مسیر دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در این جلسه شورا خبر داد و گفت: 12 دستگاه مینی‎بوس هیوندا توسط سازمان شهرداری‌ها به شهرداری گرگان واگذار شده بود که به دلیل کمبود مسافر در مسیرهای تعیین شده رانندگان این مینی‌بوس‌ها خواستار فعالیت در مسیر دانشگاه آزاد اسلامی- میدان معلم شدند که این موضوع پس از طرح در صحن علنی شورا و بررسی‌های انجام شده به تصویب رسید.
گرزین تصریح کرد: بر اساس این مصوبه مقرر شد این تعداد مینی‌بوس با دریافت یک‌هزار و 500 ریال کرایه از هر نفر در مسیر دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت داشته باشند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول