اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوئین‌زهرا خبر داد:

اهدای 500 جلد کتاب به روستائیان بوئین‌زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوئین‌زهرا گفت: توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوئین‌زهرا و با حمایت شهرداری، 500 نسخه کتاب به روستائیان بوئین‌زهرا اهدا شد.

اهدای 500 جلد کتاب به روستائیان بوئین‌زهرا
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، علی بالایی بیان کرد: در این اقدام کتب مذکور که دارای مضامینی اجتماعی و فرهنگی بودند بین تعدادی از اهالی روستاهای دورافتاده بوئین‌زهرا توزیع شدند.
وی ادامه داد: روستاهای قشلاق مرانلو و مشکین تپه از جمله این روستاها بودند که کتاب‌های مذکور به اهالی آنها اهدا شد، این اقدام با هدف جذب هرچه بیشتر روستائیان مناطق دورافتاده به کتاب و کتابخوانی و ارتقای فرهنگ مطالعه صورت گرفت که استقبال خوب این افراد را به دنبال داشت.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوئین‌زهرا اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده توسط مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوئین‌زهرا دیدار با امام جمعه این شهر بود که در آن امام جمعه سخنانی درباره اهمیت مطالعه از دید مقام معظم رهبری بیان کرد و  از زحمات صورت گرفته در راستای ارتقای جایگاه کتاب و کتابخوانی در این شهرستان تقدیر کرد.
وی عنوان کرد: در این دیدار همچنین از تلاش‌ها و حمایت‌های یک‌ساله مسئولان بوئین‌زهرا در راستای تأمین نیازها و حل مشکلات کتابخانه‌های این شهر و کتابداران بوئین‌زهرا تقدیر به عمل آمد.
بالایی توضیح داد: همچنین اقدامات متنوعی نیز در سطح شهرستان بوئین‌زهرا صورت گرفته که برپایی نمایشگاه‌های نمادین کتاب در سطح مدارس، افتتاح نمایشگاه‌هایی از تازه‌های کتاب در کتابخانه‌های مشارکتی این شهرستان، ارائه گزارش عملکرد کتابخانه‌های عمومی در نماز جمعه و برگزاری جشن بزرگ کتاب از جمله این برنامه‌ها بوده است.
وی افزود: برگزاری کارگاه و مسابقه نقاشی برای کودکان و نوجوانان، نواختن زنگ کتاب، راهپیمایی دوستداران کتاب در سطح شهر بوئین‌زهرا در مسیری به طول پنج کیلومتر با در دست داشتن کتاب انجام شد، بازدید جمع کثیری از دانش‌آموزان از کتابخانه‌های بوئین‌زهرا و عضویت رایگان در این کتابخانه‌ها از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوئین‌زهرا یادآور شد: برگزاری رقابت‌های کتابخوانی، نقاشی و اطلاع‌رسانی مسابقات فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اجرای طرح اهدا کتاب توسط خیرین به کتابخانه‌ها نیز برنامه‌هایی هستند که به صورت منظم طی سال در کتابخانه اجرا می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای هفت کتابخانه عمومی اعم از نهادی و مشارکتی است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول