اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

خطبه‌های امام سجاد(ع) راهگشای ترویج فرهنگ عاشورایی بود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: خطبه‌ها و افشاگری‌های پیشوای چهارم شیعیان بهترین راهگشا برای ترویج فرهنگ عاشورایی بود.

خطبه‌های امام سجاد(ع) راهگشای ترویج فرهنگ عاشورایی بود
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام زین‌العابدین(ع) اظهار کرد: زیارت جامعه کبیره دنیایی از معنا و شناخت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به همراه دارد و این زیارت شناسنامه اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) جلوتر از زمان حرکت می‌کنند بنابراین به آنها امام زمان(عج) گفته می‌شود، گفت: زبان بشر از بیان مدح، ثنا، شناخت قدر و منزلت ائمه اطهار(ع) معذور است.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به بیماری امام سجاد(ع) در جریان کربلا بیان کرد: پیشوای چهارم شیعیان بر اساس مصلحت الهی بیمار شد تا حجت‌نامه الهی باقی بماند و بتواند هدایت بشر را تداوم ببخشد، بنابراین مقدمات زمینه‌سازان فراگیری علوم اهل بیت(ع) با زندگی این امام بزرگوار آغاز شد.
وی با بیان اینکه زندگی امام زین‌العابدین(ع) در سه بخش قرار می‌گیرد، عنوان کرد: بخش اول زندگی این امام بزرگوار شامل دوران پدر بزرگوارش تا مدینه و کربلا، بخش دوم شامل کربلا تا اسارت و برگشت به مدینه و در بخش پایانی شامل دوران مدینه تا شهادت این امام بزرگوار است.
نجاریان‌زاده خاطرنشان کرد: نقش امام سجاد(ع) در این بخش‌ها زمینه‌سازی برای معرفی امامت و هدایت جامعه در چند زمینه بود و به جایگزینی خلا معنوی در آن دوران پرداخت.
وی ادامه داد: امام زین‌العابدین پس از شهادت پدر بزرگوارش با عملش به مردم نشان داد که دنیاگرایی عاقبتی ندارد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: روایتی است که امام سجاد(ع) روزها به روزه و شب‌ها به عبادت مشغول بود بنابراین از سوی عرشیان به زین‌‌العابدین ملقب و معروف شد.
وی با اشاره به قیام اباعبدالله الحسین(ع) گفت: شهادت و اسارت بخشی از این قیام را تشکیل می‌دهد و زمینه‌سازی علمی و معنوی بخشی دیگری از این قیام است.
نجاریان‌زاده خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) برای معنویات پشتوانه علمی قرار داد و صحیفه سجادیه آن حضرت استدلال‌های مختلفی از قرآن، فلسفه، حکمت، حکمت عملی و نظری را جمع‌آوری کرده است.
وی تاکید کرد: باید این نکته در نظر گرفته شود که ارتباط با خدا، ذکر، دعا و عرفان واقعی نیازمند پشتوانه است که وحی و سنت تکیه‌گاه آن محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: امام زین‌العابدین(ع) به ما فهماند می‌توان مباحث معنوی را بدون دنیازدگی، مریدپروری و مریدبازی را دنبال کرد.
وی با اشاره به خطبه‌های امام سجاد(ع) از جریان کربلا گفت: خطبه‌ها و افشاگری‌های پیشوای چهارم شیعیان بهترین راهگشا برای ترویج فرهنگ عاشورایی بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول