اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

دوام قیام عاشورا به برکت وجود امام سجاد(ع) و زینب(س) است

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امروز آنچه از قیام عاشورا و هدف مقدسش باقی‌مانده به برکت وجود امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) است.

دوام قیام عاشورا به برکت وجود امام سجاد(ع) و زینب(س) است
حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام زین‌العابدین(ع) اظهار کرد: دشمن تلاش فراوانی کرد تا با شهادت امام حسین(ع) امامت را در اذهان تعطیل کند.
وی با اشاره به ماندگاری اهداف قیام حسینی و حرکت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: پیشوای چهارم شیعیان در طول سفر خود به کوفه و مدینه به طور مطلوب در زمینه ابلاغ فرمایش اباعبدالله الحسین(ع) سعی و تلاش کرد و امروز آنچه از قیام عاشورا و هدف مقدس آن باقی‌مانده به برکت وجود امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) است.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: عموم مردم با ورود اسرا به شهر شام به عنوان خارج شدگان از دین خدا به آنها نگاه می‌کردند و زمانی‌که امام زین‌العابدین(ع) خود و امام حسین(ع) و هدف حرکتش را معرفی کرد تحولی در شهر شام به وجود آمد و مردم از خواب غفلت بیدار شدند و فهمیدند یزید جنایتکار است.
وی ادامه داد: حرکت امام زین‌العابدین(ع) مردم شام را از خواب غفلت بیدار و مردم کوفه را متحول کرد و نتیجه آن خروج توابین و قیام مختار بود.
عظیمی با اشاره به اقدامات امام سجاد(ع) در زمینه عمل به مسئولیت امامت گفت: پیشوای چهارم شیعیان تلاش‌های گسترده‌ای در زمینه صحیفه سجادیه، احادیث حضرت و برنامه‌های شیعیان اجرا ‌و توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کرد.
وی خاطرنشان کرد: شرایط خفقانی در دوران این امام بزرگوار وجود داشت و تنها راه مبارزه حضرت با دشمنان در قالب دعا بود و با مشاهده دعاها این مفهوم استخراج می‌شود که این امام بزرگوار به طور زیرکانه برای هدایت مردم و روشن شدن اذهان عمومی و باطل کردن زبیری‌ها و دستگاه بنی‌امیه از دعا استفاده کرد.
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به بصیرت‌‌بخشی امام زین‌العابدین(ع) در واقعه عاشورا گفت: خطبه پیشوای چهارم شیعیان در شام مهم‌ترین تاثیر در بصیرت‌بخشی مردم داشت و مردم را از خواب غفلت بیدار شدند و بر علیه دستگاه یزید در شهر شام شورش کرده و به شهادت رسیدند.
وی عنوان کرد: امام زین‌العابدین(ع) در طول عمر مبارک خود بر مصایب عاشورا و کربلا گریه می‌کرد تا مردم بیدار شوند و بصیرت لازم را کسب کنند و در نهایت بنی امیه بر اثر اقدامات حضرت درصدد شهادت وی برآمد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول