اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کشاورزی موسسه فرهنگی اقتصادی زائر خبر داد:

تولید بیش از 20 گونه گیاه دارویی در مزارع آستانه قم

خبرگزاری فارس: معاون کشاورزی موسسه فرهنگی اقتصادی زائر از تولید و کشت بیش از 20 گونه گیاهان دارویی در مزارع موقوفه آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد.

تولید بیش از 20 گونه گیاه دارویی در مزارع آستانه قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، حسین فراهانی با اشاره به این که 3 هزار هکتار از اراضی موقوفه آستانه مقدسه قم به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است، اظهار کرد: گیاهان دارویی میراث با اهمیت منطقه‌ای هستند که به عنوان تسکین‌دهنده، طعم‌دهنده و رنگ‌های طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی با بیان این که 10 نوع از گیاهان دارویی تولید شده جنبه تحقیقاتی دارند، عنوان کرد: آویشن، مریم گلی، آلوئه ورا، به لیمو، نعنا و رزماری نیز از جمله محصولات دارویی تولید شده در مزارع موقوفات آستانه مقدسه هستند که به علت توقع کم سازگاری با شرایط آب و هوایی و اقلیمی استان در مناطق گازران و چهاردانگه به کشت آن‌ها مبادرت شده است.
معاون کشاورزی موسسه فرهنگی اقتصادی زائر با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری حدود 20 تن از انواع گیاهان دارویی تولید و به شرکت‌های دارویی تحویل شده است، بیان کرد: در برنامه‌های سال آینده فرآوری گیاهان دارویی و توسعه صنایع وابسته به آن به عنوان چشم‌انداز، پیش‌بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور اصلاح الگوی کشت، کارشناسان کشاورزی موسسه فرهنگی اقتصادی زائر به عضویت کارگروه صنعت و توسعه کشت گیاهان دارویی استانداری در آمده‌اند که امیدواریم با توسعه کشت و فرآوری این گیاهان موجب توسعه و اصلاح سیمای کشاورزی استان قم باشیم.
فراهانی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های کم سابقه پاییزی در سطح استان و کشور، کشت پاییزه نیز به نحو مطلوب و با شرایطی خوبی انجام شده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول