اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از ظهر امروز؛

تنها کیوسک مطبوعاتی شیروان پلمب شد

خبرگزاری فارس: تنها کیوسک مطبوعاتی شهر شیروان در شرق خراسان شمالی توسط عوامل شهرداری پلمب و از ادامه کار آن جلوگیری به عمل آمد.

تنها کیوسک مطبوعاتی شیروان پلمب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، این کیوسک که حدود سه دهه در میدان مرکزی این شهر فعالیت می‌کرد، بنابر آنچه که مصوبه شورای اسلامی این شهر برای ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی شیروان خوانده می‌شد، پلمب شد.
این اقدام شهرداری در راستای اجرای مصوبه اخیر شورای اسلامی شیروان مبنی بر ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی بوده که طی روزهای گذشته نیز بر اساس این مصوبه، فعالیت سایر دکه‌های مطبوعاتی متوقف شد.
محمد نوروززاده متصدی تنها کیوسک مطبوعاتی این شهر که محل فعالیت‌اش امروز پلمب شد، در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: ظاهراً تمام مشکلات شهر شیروان سامان یافته که اکنون شهرداری و شورای شهر به بهانه ساماندهی، اقدام به تعطیلی و پلمب کیوسک‌های مطبوعاتی می‌کنند.
وی با بیان اینکه این کیوسک در گذشته مجوزهای لازم را از شورای شهر، ‌شهرداری،‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجامع امور صنفی دریافت کرده است، اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم مسئولان نظام توسعه فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی بوده و این‌ حرکت مغایر با این سیاست‌ است.
نوروززاده با اشاره به اینکه شهر شیروان با حدود 100 هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ استان است، گفت: با تعطیلی این کیوسک قطعاً در روند توزیع و عرضه نشریات در این شهر خلل ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان شمالی هم با تاکید بر اینکه توسعه و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری از وظایف شهرداری‌هاست، اظهار داشت: بر همین اساس شهرداری‌ها باید با مطبوعات و رسانه‌ها در ارتباط بوده تا در بعد فرهنگی و فرهنگ‌سازی این بخش به خوبی نقش خود را ایفا کنند.
سهراب ابراهیمی با بیان اینکه طرح جدید شورای شهر و شهرداری شیروان مغایر با رویکرد توسعه و تقویت حوزه فرهنگی است، تصریح کرد: ساخت کیوسک‌های جدید توسط متصدیان و تعیین اجاره بهای بالا به بهانه ساماندهی هیچ کمکی به تقویت حوزه فرهنگی این شهر نخواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه محدود کردن قشر زحمتکش کیوسک‌داران مطبوعات که با مشکلات فراوانی در این عرصه فعالیت کرده‌اند، نمی‌تواند راهگشا باشد، گفت: اگر نیازی به اجرای طرح‌های ساماندهی کیوسک‌های مطبوعات در شیروان وجود داشته قطعاً باید با تعامل دوسویه اجرا شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه ملزم کردن کیوسک‌داران مطبوعات در شیروان برای ساخت کیوسک‌های جدید که دست کم 60 میلیون ریال هزینه داشته و از سویی تعیین ماهانه 3 میلیون ریال کرایه مغایر با اصل حمایت از فعالیت‌های فرهنگی است، افزود: در هیچ جای کشور مرسوم نبوده که کیوسکی از سوی شخص متصدی ساخته و بعد برای محل ماهانه کرایه به شهرداری پرداخت شود.
وی خواستار تجدید نظر شورای شهر و شهرداری در مورد اجرای این مصوبه شد و گفت:‌ باید طرح‌های ساماندهی دکه‌های مطبوعات با مشارکت فعالان این بخش انجام شده و فارغ از ابزارهایی چون پلمب این واحدها انجام شود.
تماس‌های مکرر خبرنگار فارس با شهردار شیروان برای دریافت نظرات شهرداری در این خصوص بی‌نتیجه ماند.
بر اساس مصوبه اخیر شورای شهر که پیرو ارائه لایحه شهرداری پیرامون ساماندهی دکه‌های این شهر صورت گرفت، مقرر شده است تا واگذاری این کیوسک‌ها در سال 90 پس از ساخت کیوسک‌های جدید توسط مستأجران با اولویت به آنان واگذار شود.
بر اساس این مصوبه قیمت اجاره کیوسک نیز به صورت کارشناسی تعیین و باید به شهرداری شیروان پرداخت شود.
بر اساس جدول تعرفه‌های اجاره کیوسک‌های مطبوعات که طبق نظر کارشناسی تعیین شده، کیوسک‌های مستقر در میدان انقلاب پس از اجرای طرح ساماندهی و ساخت کیوسک جدید، متصدیان باید ماهانه 3 میلیون ریال بابت هر ماه اجاره به شهرداری پرداخت کنند.
همچنین بر اساس این مصوبه شورای اسلامی شهر شیروان، افزایش دکه در سال 90 ممنوع است.
شهر شیروان دارای 20 دکه بوده که تمام دکه‌های مطبوعاتی این شهر به بهانه ساماندهی جمع‌آوری شده است.
اخیراً شهردار شیروان به عنوان شهردار برتر در زمینه حامی توسعه فرهنگی و کتابخوانی و پرداخت نیم درصد عوارضات شهرداری به اداره کل کتابخانه‌ها شناخته شده است.
شیروان در 60 کیلومتری شرق بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار گرفته است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول