اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سررسید فارس بررسی شد؛

ساماندهی محل ‌شهادت‌ شهید دستغیب در اندازه یک شعار

خبرگزاری فارس: اوایل امسال بود که طرح ساماندهی محل شهادت و منزل شهید دستغیب تیتر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها شد.

ساماندهی محل ‌شهادت‌ شهید دستغیب در اندازه یک شعار
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در برخی از این تیترهای خبری به نقل از فرماندار سابق شیراز عنوان شد، که باید محل‌ شهادت ‌و منزل شهید دستغیب هرچه زودتر ساماندهی شود.
در این گزارش خبری، حسین قاسمی فرماندار سابق شیراز اعلام کرده بود، برای سامان‌دهی منزل شهید دستغیب در این محل چادر برپا می‌کند اما امروز با گذشت 9 ماه از وعده و وعیدها و رسیدن به سی‌امین سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله دستغیب، زمانی که ورق‌های سررسید فارس را برگ زدیم و به عقب بازگشتیم متوجه شدیم که این صحبت‌ها و ادعاهای مسئولان فرمانداری شیراز و رئیس بنیاد شهید شهرستان شیراز و سایر مسئولان متولی تنها یک وعده توخالی با شعارهای سیاسی همراه بوده است.
فرماندار در یکی از جلسه‌های پیگیری ساماندهی منزل و محل شهادت شهید دستغیب از تشکیل کمیته‌ای به منظور گسترش اندیشه‌ها و رفع مظلومیت و ساخت مجموعه فرهنگی با عنوان شهید آیت‌الله دستغیب در فرمانداری خبر داده بود، اما این در حالی است که جز چند جلسه‌ ابتدایی، دیگر اثری از آن جلسه‌ها و طرح ساماندهی نشد.
فرماندار سابق شیراز بیان داشته بود که با توجه به حساسیت آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس، موضوع محل شهادت و سکونت شهید دستغیب را پیگیری کرده و به نتیجه مطلوب می‌رسانم و طبق گفته طالبان، مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی فارس از دو ماه آینده (خرداد ماه 90) اگر عملیات اجرایی صورت نگیرد و مسئولان متولی برای ساماندهی منزل و محل شهادت شهید دستغیب اقدام نکنند به دلیل بی‌مهری به شهید دستغیب در محل شهادت شهید دستغیب چادر می‌زنم تا بالاخره یکی داد مرا بشنود و کاری انجام دهد.
او گفته بود که منافقین جسم شهید دستغیب را از امت اسلامی گرفتند و برخی مسئولان در سال‌های گذشته اندیشه و آثار وی را از نسل جوان دور کردند و اگر حساسیت‌ها و پیگیری‌های آیت‌الله ایمانی نبود، معلوم نمی‌شد که چه اتفاقی می‌افتاد.

*از جلسه‌های کمیته ساماندهی در فرمانداری خبری نیست
اما جالب است بدانید پس از گذشت هشت‌ ماه از این جلسه‌ها و صحبت‌ها معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز گفت: ساماندهی منزل شهید‌ دستغیب و فعالیت‌های مرتبط در این زمینه طبق قانون به عهده فرمانداری نیست.
سعید خلاشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اگر پیشنهادهایی از سوی بیت این عالم بزرگوار و معلم اخلاق داده شود وظیفه ما نیز حمایت و همکاری است.
خلاشی درباره جلسه‌های کمیته ساماندهی شهید دستغیب در فرمانداری شیراز نیز ابراز داشت: در مورد این کمیته و جزئیات آن اطلاعی ندارم.

*برای منزل شهید دستغیب کاری نشده است
رئیس بنیاد شهید شهرستان شیراز نیز که اوایل امسال زمانی که تصمیم‌گیری‌ها توسط فرماندار سابق شیراز درباره طرح ساماندهی منزل شهید دستغیب گرفته‌ می‌شد خاطرنشان کرد: از زمانی که فرماندار تغییر کرد تمام سیاست‌ها نیز تغییر یافته و جلسه‌ای در این زمینه برگزار نشد.
محمدحسین محمدحسنی با بیان اینکه باید فارغ از بحث‌های سیاسی به اشاعه فضائل اخلاقی و آثار شهید دستغیب در جامعه بپردازیم تصریح کرد: برای ساماندهی منزل شهید دستغیب و انجام برنامه‌های مختلف در آن باید مسئولان استانداری، میراث‌ فرهنگی‌، بنیاد‌ شهید و سایر مسئولان در کارگروهی ویژه به این موضوع بپردازند.
محمدحسنی تصریح کرد: معتقدیم باید موزه شهید دستغیب در شیراز ساخته‌ شود و آثار این معلم اخلاق بین مردم جامعه به ویژه نسل جدید اشاعه داده شود.

*مسئولان فارس همدل نیستند
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز بیان داشت: آن هم‌دلی که باید در بین مدیران این استان برای خدمت به خانواده شهدا باشد نیست.
محمود پاکدل ادامه داد: با توجه به اینکه سفر چهارم هیئت دولت را در پیش داریم، هنوز اعتبارات ساخت تندیس شهدای ترور که از مصوبات سفر سوم هیئت دولت بوده محقق نشده است.
پاکدل بیان داشت: درباره این مصوبه هیئت‌ دولت و اعتبارات آن، که ساخت تندیس شهید دستغیب نیز جزیی از آن است با مدیرکل ‌امور اجتماعی استانداری رایزنی کرده‌ایم اما این را مصوبه سفر نمی‌دانند و می‌گویند باید در کارگروه فرهنگی اجتماعی برای جذب اعتبار مطرح شود.
وی تصریح کرد: معتقدیم نهاد‌های مرتبط باید همکاری و هماهنگی بیشتری با بنیاد ‌شهید و امور ایثارگران در زمینه‌های مختلف داشته باشند.
به گزارش فارس، امروز مظلومیت شهید دستغیب از زمان حیاتش نیز بیشتر است، دستغیب را سیدالشهدای شیراز خطاب می‌کنند و تمام شیراز را با نام شهید دستغیب می‌شناسند و مردم شیراز علاقه وافری به این شهید بزرگوار دارند و می‌طلبد در این زمینه مسئولان با جدیت وارد کار شوند.
غربت شهید دستغیب در شیراز نگران کننده است و شورای اسلامی شهر شیراز تاکنون مصوبه‌ای در مورد معرفی و حفظ جایگاه و اندیشه‌های شهید دستغیب نداشته است.
از هر موضوع دیگر رنج‌آورتر اینکه یکی از خواهرزادگانش تبدیل به بلندگوی ضد انقلاب شده و ریشه‌های اصلی انقلاب اسلامی مردم مسلمان ایران را نشانه رفته است، اصولی که آن شهید همراه امام سال‌های سال برای دست‌یابی به آنها تلاش کرد و زندان رفت و رنج‌ها کشید که با این اوصاف می‌توان گفت که این شهید بزرگوار در این زمانه، از هر زمان دیگری مظلوم‌تر واقع شده است.
انتهای پیام/ ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول