اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی در شیراز:

شهید آیت الله دستغیب الگوی تمام عیار ولایت پذیری بود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تضعیف نظام و در صف دشمن قدم زدن از گناهان کبیره است، گفت: در راه ولایت و ولایت‌پذیری شهید آیت الله دستغیب یک الگوی تمام عیار بود و خود را شاگرد و متواضع در برابر امام می‌دانست.

شهید آیت الله دستغیب الگوی تمام عیار ولایت پذیری بود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله عباس کعبی شنبه‌شب در همایش ولایت مطلقه فقیه که به مناسبت شهادت شهید دستغیب توسط سپاه فجر استان فارس برگزار شد اظهار داشت: انسجام داخلی ملت ما در سایه رهبری است و این نیز باعث اقتدار جهانی کشورمان شده، و بدون شک فتنه‌گران عددی نیستند.
آیت الله کعبی عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان به ولایت مطلقه فقیه اشاره کرد و ابراز داشت: اگر امروز در جستجوی مصداقی برای ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری هستیم باید امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب را نسبت به امام راحل مثال بزنیم.
وی افزود: امام خامنه‌ای ارتباط معنوی و سلوک عرفانی با امام (ره) داشت و یکی از رازهای نهفته سکان‌داری او بعد ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری به امام راحل (ره) بود.
این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: اگر امروز به دنبال سلوک معنوی، اجرای احکام اسلام و جهاد در راه خدا هستیم باید از ولی فقیه اطاعت کنیم.
کعبی اضافه کرد: در راه ولایت و ولایت‌پذیری شهید دستغیب نیز یک الگوی تمام عیار بود و خود را شاگرد و متواضع در برابر امام می‌دانست.
این عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب امروز چند نقش مهم را ایفا می‌کنند خاطرنشان کرد: نخستین نقش ایشان اداره عالی نظام به عنوان ولی فقیه است.
وی افزود: امام خامنه‌ای امروز به عنوان یک اسلام‌شناس حاضر، صحنه‌های تئوری و عملی را در هم آمیخته و در عرصه‌های مختلف اعلام نظر می‌کنند.
کعبی بیان داشت: امام خامنه‌ای امروز رهبر فکری نهضت بیداری به شمار می‌روند که این نقش برجسته را به خوبی در حال هدایت کردن است و نقش ارزنده ایشان عامل انسجام‌بخشی، وحدت بخش و حافظ بلاد اسلامی است.
وی تصریح کرد: نقش دیگر و مهم رهبر معظم انقلاب این است که به عنوان یک مرجع تقلید درجه یک در جامعه اسلامی ایفای نقش می‌کنند و این‌ها تمام به جز عنایت، امداد الهی و روح توسلی که ایشان به اهل بیت دارند تفسیر دیگری ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سؤال که چرا عده‌ای از ولایت فاصله می‌گیرند خاطرنشان کرد: آنانی که تحلیل سیاسی نداشته و اوضاع را خوب درک نکرده و از منافقان غربی دستور می‌گیرند از ولایت فاصله گرفته‌اند.
کعبی به فتنه 88 اشاره کرد و گفت: در این فتنه افرادی از جمله مشاور حقوقی میرحسین موسوی با انتشار قانون سبز به دنبال حذف ولایت فقیه، روحانیت و اسلام جعفری بودند.
کعبی اضافه کرد: در آن طرف ماجرا نیز، جمعیتی به سرپرستی میرحسین موسوی با عنوان توحید و تعاون در راستای زیست مسلمانی اسلامی که مدل‌برداری از کاتولیک‌ها بود را می‌خواستند در انقلاب دهه چهارم تشکیل دهند که در این راه نیز موفق نشدند.
این عضو خبرگان رهبری همچنین به فتنه‌گری‌های برخی عمامه به سرها اشاره و تصریح کرد: چگونه این افراد به خود اجازه می‌دهند، در جبهه‌ای قدم بزنند که این جبهه ضد فقاهت و اسلام ناب محمدی است و اگر شهید دستغیب بود به این‌ها چه می‌گفت.
وی اضافه کرد: امروز تضعیف نظام در صف دشمن قدم زدن از گناهان کبیره بوده و تلاش برای نظام نشانه استقامت به جهاد و ایستادگی است.
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان تصریح کرد: نباید امروز صحبت‌های دشمن شاد کن به زبان بیاوریم چراکه دشمنان این‌ها را رصد کرده و به دنبال بهانه‌جویی هستند و باید تلاش کنیم دوران جاهلیت قبل از انقلاب باز نگردد و در مقابل مکتب‌های ساختگی و نوظهور فتنه‌گران و جریان انحرافی ایستادگی کنیم.
کعبی خاطرنشان کرد: امروز کشور جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی‌های تمام در پیچ‌های خطرناک تاریخی قرار گرفته است و در مصاف جنگ نرم و نیمه سخت با دشمن هستیم که باید اقتدار داشته باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با بیان اینکه ایران نماد اقتدار تشییع و اهل بیت است و عرصه را برای دشمنان تنگ کرده ابراز داشت: دشمنان جنگ امنیتی را آغاز کرده‌اند که امیدواریم به همت سپاهیان اسلام تاوان این را نیز پرداخت کنند.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول