اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

‌تذکر یک نماینده نسبت به جوسازی برخی رسانه‌ها درباره یک طرح‌

فولادگر: طرح فضای کسب و کار سیاسی نیست/ لاریجانی: رسانه‌ها ‌بداخلاقی نکنند

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اصفهان که نسبت به آلوده شدن بحث‌های کارشناسی با مسائل سیاسی توسط برخی رسانه‌ها انتقاد داشت، گفت: برخی رسانه‌ها بهتر است بیخود بداخلاقی نکنند.

فولادگر: طرح فضای کسب و کار سیاسی نیست/ لاریجانی: رسانه‌ها ‌بداخلاقی نکنند
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) در اخطاری با استناد به اصل دوم قانون اساسی و در جریان بررسی طرح بهبود مستمر فضای کسب و کار اظهار داشت: طبق بند «ج» اصل دوم قانون اساسی، هرگونه ستمگری و ستمکشی و سلطه‌گری باید نفی شود.

وی افزود: ‌مجلس در تقلیل روابط با انگلیس، کار بسیار به جا و شایسته‌ای انجام داد اما اخیرا زیاده‌خواهی‌هایی از سوی این رژیم روباه صفت در روزهای گذشته شاهد بوده‌ایم.

سلیمی همچنین گفت: سابقه تاریخی رفتار انگلیس با ملت ایران نشان‌دهنده دخالت‌های رژیم سلطه‌گر انگلیس در امور کشورمان است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس ضمن قطع سخنان سلیمی، اخطار او را مربوط به دستور جلسه ندانست و گفت: در پایان جلسه تذکر خود را بیان کنید.

در ادامه این جلسه حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی، در تذکری با استناد به مواد ۱۵۲، ۱۵۳ و ۱۵۴ و در اخطاری با استناد به اصل ۱۱۰ و ۴۴ قانون اساسی، در جریان بررسی ماده ۲۶ طرح بهبود مستمر فضای کسب و کار، اظهار داشت: طبق روال، این طرح ارائه و فوریت آن بهمن ماه سال گذشته در صحن علنی به تصویب رسید و سپس تکثیر شده و بین نمایندگان توزیع شد و در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گرفت.

وی افزود: این طرح طبق روال در کمیسیون اصل ۴۴ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در جریان بررسی آن نیز از دستگاه‌های اجرایی مرتبط دعوت شد تا با حضور در کمیسیون پیشنهادات و نظرات خودشان را بیان کنند.

فولادگر با بیان اینکه ما موظف به اجرای سیاست‌های کلی نظام در اصل ۴۴ قانون اساسی هستیم، متذکر شد‌: درحالی که مجلس طرح بهبود مستمر فضای کسب و کار در صحن علنی درحال بررسی کارشناسی است، اما یک جوّ رسانه‌ای نامطلوبی بیرون از مجلس درست شده است.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: روز گذشته تیتر یک روزنامه رسمی دولت مجلس را متهم به ورود به کار سیاسی کرده است، درحالی که شب گذشته ۴ ساعت جلسه با حضور نمایندگان دولت برگزار کردیم و نظرات و پیشنهادات آنان را راجع به بخش‌های مختلف طرح مذکور اخذ کردیم.

رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ در خاتمه سخنانش از هیئت رئیسه خواست که اجازه چنین کاری را به برخی رسانه‌ها ندهند و گفت:‌ خواهش من این است که بحث‌های کارشناسی آلوده به مسائل سیاسی نشود.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به وی گفت: ما که اجازه نمی‌دهیم اما برخی رسانه‌ها بی‌خود بداخلاقی نکنند.

وی همچنین گفت: رسانه‌ها باید اجازه دهند که فضای کارشناسی حاکم شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول