اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد زنجان:

صنعتگران کشش لازم برای انجام کارهای پژوهشی را ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با تاکید بر لزوم همکاری صنعتگران با دانشگاه‌ها در زمینه انجام کارهای پژوهشی، گفت: کشش و تقاضای لازم از سوی صنعتگران در زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی وجود ندارد.

صنعتگران کشش لازم برای انجام کارهای پژوهشی را ندارند
اصغر پرتوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر توجه ویژه‌ای نسبت به مسئله پژوهش در دانشگاه‌ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه‌ها ظرفیت خوبی در زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی دارند، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در راستای رفع نیازهای واقعی کشور استفاده شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه دانشگاه‌ها مشکلی در راستای تامین اعتبار به منظور انجام کارهای پژوهشی ندارند، افزود: میزان اعتبار مقرر برای انجام کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها مشخص شده است.
وی با تاکید بر لزوم همکاری صنعتگران با دانشگاه‌ها در زمینه انجام کارهای پژوهشی یادآور شد: در حال حاضر کشش و تقاضای لازم از سوی صنعت‌گران در زمینه انجام کارهای پژوهشی وجود ندارد.
پرتوی با اشاره به اینکه گره کار در انجام کارهای پژوهشی باید مشخص شود، ادامه داد: شهرک‌های صنعتی و تجاری باید تقاضای مشخصی از دانشگاه‌ها در انجام کارهای پژوهشی داشته باشند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیازها از سوی صنعت‌گران مطرح نمی‌شود، ادامه داد: صنعت‌گران در صورت تمایل می‌توانند، تقاضای انجام کارهای پژوهشی را به دانشگاه‌ها تحویل دهند تا دانشگاه‌ها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه پژوهشگران در دانشگاه‌ها آمادگی انجام کارهای فعالیتی برای واحدها و موسسات صنعتی را دارند، اضافه کرد: در صورتی که انجام کارهای پژوهشی گره‌ای از مشکلات واحدهای صنعتی را حل نکرد، موسسات صنعتی مختار هستند که هزینه انجام این کارهای پژوهشی را به دانشگاه‌ها نپردازند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در دهه‌های اخیر با گسترش کمی و کیفی خوبی برخوردار بوده‌اند، اضافه کرد: در همین راستا دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز به نحو مطلوبی به سوی تحقیق و پژوهش رفته و در این زمینه اقدامات بسیاری را انجام داده‌اند.
پرتوی با اشاره به اینکه ظرفیت دانشگاه‌‌ها بسیار بیشتر از کارهای پژوهشی است که در آنها انجام می‌شود، ادامه داد: کارهای پژوهشی باید در راستای تولید علم و ثروت و ارتقای علمی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که موسسات و کارخانه‌های صنعتی همکاری‌های لازم را با دانشگاه‌ها انجام دهند، فعالیت‌های پژوهشی هرچه بیشتر می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر برخی از کارهای پژوهشی اعضا و هیئت‌های علمی فقط با هدف انجام کار صورت می‌گیرد، ادامه داد: کارهای پژوهشی باید در راستای حل مشکلات و معضلات انجام شود.
وی اذعان داشت: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها باید در راستای نیاز و ارتقای علمی دانشگاه‌ها صورت گیرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول