اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

تولید 2 میلیون شاخه گل زینتی در گلخانه‌های کردستان

خبرگزاری فارس: مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه 2 میلیون و 200 هزار شاخه گل و گیاه زینتی در گلخانه‌های استان تولید می‌شود.

تولید 2 میلیون شاخه گل زینتی در گلخانه‌های کردستان
اردشیر پورحبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهارداشت: این میزان تولید در سطح 2.5 هکتار بوده که حاکی از ظرفیت‌های مهم برای رشد و توسعه این امر در استان است.
وی با بیان اینکه سه واحد گلخانه‌ای در استان در زمینه کشت و تولید گل و گیاهان زینتی فعالیت دارند، تصریح کرد: در شهرستان بیجار هم یک واحد گلخانه‌ای مشغول تولید گل رز است.
وی در ادامه افزود: این واحد در سطح 0.5 هکتار بوده و پایه‌های وارداتی تولیدات این گلخانه مستقیماً از کشور هلند وارد شده است.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: علاوه بر مجتمع‌های گلخانه‌ای، 22 واحد گلخانه‌ای در خارج از مجتمع‌ها به تولید اشتغال دارند.
پورحبیبی اظهار داشت: 19 واحد از 22 واحد در سطح 3.5 هکتار سالانه 700 تن محصولات گلخانه‌ای اعم از سبزی  و صیفی‌جات تولید می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: بخش تولید گل و گیاهان زینتی از استعداد بالقوه بسیاری در ایجاد اشتغال برخوردار است به طوری که در هر هکتار کشت گل و گیاهان زینتی در شرایط گلخانه‌ای به طور غیر مستقیم و مستقیم تعداد زیادی از جوانان مشغول به کار می‌شوند.

* تولید سالانه 90 هزار تن انگور از باغات کردستان 

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه به تولید محصولات باغی در استان اشاره کرد و گفت: سالانه 90 هزار تن انگور از باغات سطح استان برداشت می‌شود که عمده‌ترین محصول باغی استان را تشکیل می‌دهد.
پورحبیبی تصریح کرد: سطح تولید سالانه باغات به 200 هزار تن رسیده که از سطح 36 هزار هکتار باغات استان استحصال می‌شود.
وی عنوان کرد: از این میزان 70 درصد آن مختص به کشت آبی محصولات و 30 درصد دیگر نیز به کشت دیم اختصاص یافته است.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کردستان به دیگر محصولات باغی اشاره کرد و افزود: پس از انگور، توت فرنگی و گردو به ترتیب بیشترین محصولات باغی استان کردستان را تشکیل می‌دهند.

* تولید سالانه 30 هزار تن توت‌فرنگی در کردستان

پورحبیبی در ادامه اظهار داشت: سالانه 30 هزار تن توت‌فرنگی و 20 هزار تن گردو از باغات استان برداشت می شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 36 هزار هکتار، سطح باغات استان بوده که در برنامه پنجم توسعه 12.5 هزار هکتار دیگر به باغات استان اضافه می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول