اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر پژوهش استانداری بوشهر خبر داد:

آغاز برنامه‌های هفته پژوهش در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر گفت: فردا با نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس استان برنامه‌های ویژه هفته پژوهش در بوشهر آغاز می‌شود.

آغاز برنامه‌های هفته پژوهش در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، دکتر سید محمد هاشمی فرد دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های ویژه هفته پژوهش شامل برگزاری همایش‌های علمی و پژوهشی، دوره‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه‌ها و تقدیر ازپژوهشگران برتر با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، مراکز تحقیقاتی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و زیر نظر ستاد برگزاری هفته پژوهش استان برگزار می‌شود.
دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش استان بوشهر با اشاره به گستردگی برنامه‌های هفته پژوهش در استان از برگزاری برنامه‌های مختلف خبری در شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران استان خبر داد.
وی گفت: از برنامه‌های ویژه هفته پژوهش امسال برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در محل مجتمع فرهنگی و هنری 9دی از تاریخ 26 تا 28 آذر است، ضمن اینکه در روز 26 آذر و همزمان با سراسر کشور مراسم تجلیل از
پژوهشگران برتر استان بوشهر با حضور پژوهشگران و مسئولان استانی در محل دفتر آموزش و پژوهش استانداری برگزار می‌شود.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر در ارتباط با حمایت مالی از طرح‌های پژوهشی نیز بیان کرد: از آنجا
که برخی دانشجویان خواهان حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترای خود هستند، یک درصد درآمد عملیاتی شرکت‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به امور و طرح‌های پژوهشی که مرتبط به موسسه طرف قرارداد باشد، اختصاص می‌یابد.
وی افزود: به منظور ساماندهی وضعیت اعتبارات پژوهشی در دانشگاه‌های استان با مسئولان و دست‌اندرکاران امور پژوهشی همفکری و ایجاد این صندوق پیشنهاد شد که مسئولان با این پیشنهاد موافقت کردند.
مدیر‌ کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر اضافه کرد: با ایجاد این صندوق می‌توانیم اعتبارات پژوهشی را که رقم قابل توجهی است، جمع‌آوری و به گونه‌ای ساماندهی کنیم که در همه بخش‌های پژوهشی هزینه شود.
هاشمی‌فرد افزود: شماری از طرح‌های پژوهشی مربوط به سال‌های گذشته در معاونت برنامه‌ریزی استانداری راکد مانده‌اند که برای تصمیم‌گیری برای تامین اعتبار آنها به بازبینی نیاز دارند.
هاشمی‌فرد خلاقیت و نوآوری را اساسی‌ترین نیاز یک جامعه دانست و گفت: با رشد سریع صنعتی امروزه اهمیت تحقیقات و پژوهش بر هیچ فرد یا جامعه‌ای پوشیده نیست.
وی با تاکید بر تقویت دانش‌های بنیادی و نانو فناوری از سوی دانشگاهیان در جامعه خواستار افزایش سهم اعتبارات پژوهشی کشور در تولید ناخالص ملی شد و اظهار داشت: در حال حاضر جذب بازار جهانی با تکیه بر پژوهش استوار است از این رو میزان سرمایه گذاری در بخش‌های تحقیقاتی و پژوهشی در کشور باید گسترش یابد.
این مقام مسئول با بیان اینکه تحقیق و پژوهش نقش اساسی را در پیشرفت کشورها ایفا می‌کند، گفت: پژوهشگران استان باید تلاش کنند تا اعتبارات پژوهشی وزارتخانه ها را جذب و احصا کنند.
هاشمی‌فرد پژوهش و تحقیق را ضرورت مهم جامعه امروز دانست و گفت: تحقیق و پژوهش باید به تدریج جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند تا زمینه دستیابی به اهداف بلند مدت تعیین شده، فراهم شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول