اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری خوزستان خبر داد:

تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی برای متقاضیان تاکسی در اهواز

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: شرایط پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به ۶۰۰ تاکسی در اهواز فراهم شده است.

تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی برای متقاضیان تاکسی در اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شاپور رستمی شامگاه دوشنبه در کمیته حمل و نقل و سوخت استان با اشاره به سهمیه اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ تاکسی به اهواز، اظهار داشت: شرایط پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به یک هزار تاکسی فراهم شده که از این تعداد تا کنون ۴۰۰ تاکسی‌دار از این سهمیه استفاده کرده‌اند و ۶۰۰ نفر دیگر نیز می‌توانند برای دریافت تسهیلات خرید تاکسی اقدام کنند.
وی ادامه داد: این تسهیلات برای نخستین بار در کشور به تاکسی‌ها اختصاص می‌یابد.
رستمی فعالیت مسافربرهای شخصی را از مهم‌ترین مشکلات رانندگان تاکسی عنوان کرد و گفت: ممانعت جدی‌تر پلیس از فعالیت مسافربرهای شخصی، توجیه اقتصادی تاکسی‌ها را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی در گذشته راهکار مناسبی نبوده، افزود: در گذشته حدود ۵ هزار مسافربر شخصی ساماندهی شدند، اما دولت هیچگونه امکانات و تسهیلاتی به این مسافربر‌ها نداده که بدون این ابزار‌ها امکان اجرای این طرح وجود ندارد.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به افزایش ناوگان اتوبوسرانی استان همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت: از این زمان حدود ۹۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اهواز و ۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان سایر شهر‌ها اضافه و ۹۰۲ دستگاه نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی تعداد اتوبوس‌های استان را یک هزار و ۱۸۷ دستگاه عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۹۱۰ اتوبوس در مالکیت بخش خصوصی و ۲۵۵ دستگاه نیز از رده خارج است؛ همچنین ۹۱۴ دستگاه در ۱۰ سازمان اتوبوسرانی و ۴۸۶ دستگاه در اهواز فعال هستند.
به گفته وی از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت در بخش یارانه و بلیت اتوبوس ۵ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان به سازمان‌های اتوبوسرانی کمک کرده که از این میزان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به اهواز و ۶۰۰ میلیون تومان به دزفول اختصاص یافته است.

* ۱۳ جایگاه غیرفعال سوخت
بر اساس گزارش دبیرخانه شورای ترافیک استان ۱۳ جایگاه سوخت استان به دلیل بدهی به شرکت گاز و عدم سوددهی غیرفعال هستند.
مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان مهم‌ترین مشکل جایگاه‌های سوخت را عدم نظارت مناسب بر این اماکن دانست و گفت: خرابی نازل‌های سوخت و افت فشار گاز از دیگر مشکلات است.
به گفته وی در حال حاضر نابسامانی جایگاه‌های سوخت سی.ان.جی در اهواز بیش از سایر شهرستان‌ها مشهود است، همچنین در مسجدسلیمان این مشکلات وجود دارد.
وی تاکید کرد: جایگاه داران مکلف هستند بدهی‌های جاری خود را تسویه کنند.

* دهیاری‌ها سهم نداشتند
مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان با اشاره به سهمیه سوخت حمایتی استان، این سهمیه را برای مصارف تعیین شده ناکافی دانست و گفت: در سه ماهه دوم امسال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر و در سه ماهه سوم امسال ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر سوخت به استان اختصاص یافته است.
وی افزود: این سهمیه بین فرمانداری‌ها توزیع می‌شود که دهیاری‌ها را هم شامل است اما تا کنون از سوی دهیاری‌ها درخواست سهمیه حمایتی مطرح نشده است.
رستمی خاطرنشان کرد: در صورت درخواست دهیاری‌ها، آمادگی اختصاص سهمیه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه خوزستان قطب کشاورزی است و ۲۰۰ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند، گفت: اغلب کشاورزان خوزستانی به دلیل به صرفه نبودن از سهمیه سوخت حمایتی استفاده نمی‌کنند و مایحتاج خود را به صورت آزاد تهیه می‌کنند.

* مسافربرهای شخصی؛ مشکل کشوری
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان نیز در این نشست فعالیت مسافربرهای شخصی را مشکل تمام کشور دانست و گفت: جریمه و برخورد قهری با رانندگان مسافربرهای شخصی عامل بازدارنده‌ای برای فعالیت آن‌ها نیست زیرا این افراد از این طریق امرار معاش می‌کنند.
عادل مجدمی افزود: راهکارهای دیگر از جمله ارائه تسهیلات برای پیوستن مسافربرهای شخصی به مجموعه ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی می‌تواند این مشکلات را کاهش دهد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول