اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان خبر داد:

برگزاری عزاداری‌های محرم در بقاع و امامزاد‌ه‌های زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: از ویژگی عزاداری امسال ایام محرم برگزاری پر شکوه عزاداری‌های محرم در بقاع و امامزاد‌ه‌های این استان بود.

برگزاری عزاداری‌های محرم در بقاع و امامزاد‌ه‌های زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری شامگاه دوشنبه در جلسه زینبیه اعظم زنجان اظهار داشت: برگزاری مراسم عزاداری به صورت مفهومی و همراه با توجه به محتوا کمک شایانی به ماندگاری این عزاداری‌ها در ذهن افراد می‌کند.
وی با بیان اینکه در عزاداری ایام ماه محرم امسال توجه ویژه‌ای به محتوای عزاداری و مداحی‌های صورت گرفته در آن شده بود، ادامه داد: مسئولان ذی‌ربط در این زمینه در تلاش برای برگزاری عزاداری به شکل منسجم و منظم بودند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد تبدیل مکان‌های متبرکه و مساجد به قطب‌های فرهنگی یادآور شد: باید فعالیت‌های صورت گرفته در این مکان‌ها در راستای عمق دادن به فرهنگ ولایی و شیعی افراد شرکت کننده در عزاداری‌ها صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حسینیه و زینبیه اعظم زنجان به عنوان دو الگوی نمونه در زمینه عزاداری هستند، ادامه داد: باید از این فرصت به خوبی استفاده کرده و انجام کارهای فرهنگی در برگزاری عزاداری‌ها را در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه زینبیه، حسینیه و امامزاده سید ابراهیم (ع) سه مکان متبرکه و مهم استان زنجان هستند، اضافه کرد: انجام کارهای فرهنگی در این سه مکان تاثیر ویژه‌ای در عملکرد افراد به ویژه جوانان دارد.
باقری با بیان اینکه هر سال قبل از برگزاری دسته‌های عزاداری مسئولان ذی‌ربط در مساجد استرس و نگرانی در رابطه با هرچه بهتر برگزار شدن عزاداری‌ها دارند، افزود: تلاش همه مسئولان ذی‌ربط در این دو مسجد تعمیق باورهای دینی و ترویج فرهنگ ولایی اهل بیت (ع) است.
وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن برگزاری دسته‌های عزاداری در ایام ماه محرم سال‌جاری افزود: همکاری و یکدلی از جمله مسائلی است که موجب برگزاری هر چه باشکوه‌تر و منسجم‌تر عزاداری‌ها می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در ایام ماه محرم اضافه کرد: اجرای برنامه بصیرت عاشواریی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان از جمله برنامه‌هایی بود، که توسط اداره اوقاف استان زنجان برگزار شد.
وی با بیان اینکه یک ستاد ویژه به منظور اجرای برنامه در بقاع متبرکه در اداره کل اوقاف استان زنجان تعیین شده، ادامه داد: یکی از فعالیت‌های این ستاد اجرای فعال برنامه‌ها در ایام ماه محرم در بقاع متبرکه و مساجد استان است.
باقری با بیان اینکه ماه محرم یکی از عزیزترین ماه‌ها برای مردم زنجان و برای همه مسلمانان است، افزود: مسئولان اوقاف استان در تلاش هستند تا به اجرای هر چه با شکوه‌تر و منسجم‌تر این برنامه‌ها بپردازند.
وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مختلف توسط اداره اوقاف استان زنجان در راستای ترویج فرهنگ ولایی و عاشورایی در بین افراد به ویژه در بین قشر جوان صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول