اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه علمیه قم:

بهانه‌جویی در مسیر دینداری در شأن مومن نیست

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بهانه‌جویی در مسیر دین در شأن مومن نیست، گفت: باید مومن زندگی کنیم، واجبات را همیشه انجام دهیم، محرمات را در همه حال ترک کرده و بهانه‌جویی نکنیم.

بهانه‌جویی در مسیر دینداری در شأن مومن نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت الاسلام حیدر ضیایی ظهر امروز در سلسله بحث "عاشورا تجلی فنای فی الله" در مسجد ابوالفضل(ع) این شهرستان اظهار داشت: عاشورا یکی از بارزترین مظاهر تجلی فنای فی‌الله است که بهترین افراد نزد خداوند برای دین اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر فدا شدند.
وی با اشاره به اینکه در کنار هر محصولی که از کارخانه‌ای تولید می‌شود دفترچه راهنما قرار دارد، ابراز داشت: کارخانه‌های صنعتی که در مملکت ما به فراوانی یافت می‌شوند برای هر محصول خود دفترچه راهنما برای استفاده بهینه از آن کالا قرار می‌دهند.
ضیایی با اعلام اینکه به دو صورت می‌شود از آن محصول و دفترچه راهنمای‌اش استفاده کرد، گفت: استفاده بهینه و بادوام از آن کالا در دفترچه آمده که انسان می‌تواند با استفاده از بند بند نکات آن بهره‌وری مطلوب را برای چندین سال رقم بزند و یا با عدم توجه به آن ضرر و خسارت را برای خود ایجاد کند.
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خداوند در این کارخانه بزرگ آفرینش محصولات گوناگون نظیر جمادات، نباتات، حیوانات پرندگان و در میان آنها انسان‌ها را خلق کرده، بیان داشت: تنها برای انسان در این جمع دفترچه و کتاب راهنما تعریف شده است.
ضیایی با اعلام اینکه قرآن بزرگترین کتاب راهنمای بشریت در طول تاریخ است، عنوان کرد: اعمال سلیقه شخصی در دین و کتاب راهنمای زندگی بشری ضرر دنیوی و اخروی را برای ما به همراه می‌آورد بلکه برای صاحب اصلی این کتاب انسان‌ساز هیچ ضرر و خسارتی در کار نیست.
این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: باید این دفترچه بزرگ راهنمای زندگی بشریت را با دقت خواند، زیرا باید زندگی خود را با قرآن و کلام خداوند تنظیم کنیم، به قرآن اعتماد کنیم تا رستگاری و خیر ابدی را برای خود به همراه داشته باشیم؛ ولی در غیر این صورت بی‌اعتمادی باعث خسارت و بیچارگی می‌شود که قابل جبران نیست.
وی با اشاره به اینکه خداوند در بی‌اعتمادی ما ضرری نمی‌کند، گفت: خداوند در آیه هشت سوره ابراهیم آورده که "بگو به قم بنی‌اسرائیل اگر شما و همه انسان‌ها کافر شوند به درستی که کوچک‌ترین ضرری به خالق نمی‌رسد.
ضیایی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و برترین افراد و نزدیکانش جان دادند تا قرآن و اسلام سالم بماند، اذعان داشت: ما مدیون این خون‌های به ناحق ریخته هستیم و باید دین خود را در این مسیر ادا کنیم. 
انتهای پیام/ن۳۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول