اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی سمنان خبر داد:

استانداردسازی دامداری‏ها و کشتارگاه‏های سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: امسال در برنامه‏های دامپزشکی، ساختار فیزیکی مرغداری، دامداری، مراکز جمع‏آوری شیر و کشتارگاه‏ها استانداردسازی بیشتری می‏شود.

استانداردسازی دامداری‏ها و کشتارگاه‏های سمنان
رضا عامری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان در این زمینه اظهار کرد: یکی از مقوله‏هایی که مورد توجه سازمان دامپزشکی بوده و در واقع سعی می‏کنیم آن را توسعه دهیم، مبحث دامپزشکی و الزامات بین‏المللی است.
وی بیان داشت: یکی از مقوله‏هایی که در کشور ما وجود دارد، این است که تولید به صورت هدفمند دنبال نمی‏شود؛ در مقاطعی تولید انبوه مواد غذایی شامل گوشت مرغ را داریم که خیلی از فروشندگان با خرید ناشی از افت قیمت مواجه هستند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: برای ساماندهی به این امر نیاز است که نگاهی به مقوله صادرات و ذخیره‏سازی مرغ داشته باشیم.
عامری اضافه کرد: در همین راستا، چنانچه بخواهیم وارد بازارهای بین‏المللی شویم، نیاز است تا الزامات بین‏المللی را رعایت کنیم و یکی از مشکلاتی که ما در مقوله مواد غذایی داریم، این است که الزامات و استانداردهای لازم را در سطح بین‏المللی نداریم.
وی بیان کرد: به همین خاطر نمی‏توانیم صادراتی را داشته باشیم و چون به بازار داخل متکی هستیم، تولیدکنندگان مخصوصا تولیدکنندگان گوشت قرمز با ضرر و زیان مواجه می‏شوند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: امسال در برنامه‏های دامپزشکی، ساختار فیزیکی مرغداری، دامداری، مراکز جمع‏آوری شیر و کشتارگاه‏ها استانداردسازی بیشتری می‏شود تا بتوانیم این الزامات بین‏المللی را به دست بیاوریم.
عامری افزود: امسال از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده و یکی از مقوله‏هایی که بسیار مرتبط با کار دامپزشکی بوده، بحث اقتصاد است.
وی اضافه کرد: زمانی می‏توانید اشتغال ایجاد کنید که از نظر اقتصادی اشتغال مقرون به صرفه باشد و تثبیت شغل داشته باشیم.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: در نگاه اول، مقوله دامپزشکی با رعایت نکات بهداشتی که در مرغداری‏ها و دامداری‏ها و نوع استانداردسازی که انجام می‏شود، با میزان تولید و بهره‏وری گره خورده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول